Ett evigt flängande och mysig fika.

Idag har jag flängt runt överallt känns det som, jag har köpt min sista julklapp. En vinkaraff till Michele och Mark fick det bli, hoppas att det blir bra. Det var sjukt svårt att köpa något till dem, Mark verkar vara ganska kräsen... Jag menar, han har en egen uppfattning om hur saker och ting ska vara, barnen får bara ha träleksaker, plastleksaker existerar inte i det här hushållet. Aja, det var en stilren vinkaraff så det ska nog bli bra!

Tro det eller ej, men jag har hämtat resväskan och ställt den så fint i mitt rum. Nu ska den bara packas också, vilket är mitt största problem. Jag är katastrofalt dålig på att ta mig i kragen och packa, det är likadant varje gång, det går bara inte. Nu är den i mitt rum iallafall, öppnad och gapar efter att bli packad.

Ikväll har jag varit inne i downtown med Rebecka och Karin, först sprang vi runt på H&M tills vi blev utkörda när de stängde klockan nio och sedan tog vi en kvällsfika. Känns alldeles konstigt att jag inte träffar dem på flera veckor. Men nu vill jag inget annat än hem, går bara och väntar på att det ska bli fredag så att jag kan åka till flygplatsen och sätta mig på planet. Att resan tar mig nästan sjutton timmar är ju en annan femma... Det var först i måndags som jag verkligen ville hem, innan har det varit så långt borta men nu när fredagen börjar krypa sig närmre vill jag som sagt bara åka! Det ska dock bli oerhört kul att få komma tillbaka, jag är dårakt inte redo för att lämna Vancouver!!

När jag skulle ta bussen hem gjorde jag en god gärning för en hemlös precis som jag sa till Karin och Rebecka att jag skulle göra innan jul. Han kom och frågade om jag ville ha en använd bussbiljett som han hittat, i gengäld ville han ha 2 dollar och eftersom bussbiljetterna ändå kostar 2,50 och den han hade fortfarande var giltig kunde jag ju lika gärna göra livet lite bättre för honom. Hoppas att han använde pengarna till något vettigt, en hamburgare kanske. Det kändes bra i hjärtat.

Nu ska jag sova, imorgon är det onsdag. En dag närmare fredag samt starten på BSF-maratonet som kommer att äga rum ons-, tors- och fredag. Bonde söker fru alltså, tre dagar i rad, kan inte bli så mycket bättre!!!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Poppa popcorn i en bubbla, poppa popcorn i en bubbla, poppa popcorn, poppa popcorn..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0