Fredagsmyyyys och kvällsfika.

Idag är det fredag och fredagsmyyys! Jag älskar fredagar, det är veckans bästa dag, alla gånger!! Speciellt när man har en helg att se framemot lite extra, det har jag. Det har snöat här idag också, inte mycket men lite snöflingor har dalat ner från himlen iallafall!! Ikväll ska jag till north van och kvällsfika med Karin och Rebecka. Imorgonbitti bär det av till Ikea, ett större än förra gången eftersom det ryktas att det finns julmust, där vi ska köpa fryst pepparkaksdeg, julskum och givetvis julmust. Därefter ska det köpas lite julklappar och sedan går bilen hem till mig, då ska det julbakas och julmysas. Jag valde att stanna hemma från Whistler eftersom jag inte hinner träffa tjejerna nästa vecka innan jag åker så vi är ensamma hemma. De stannar här hela natten lång och på söndagmorgon ska vi åka till Cypress för lite skidåkning. Topnotch, fem av fem toasters!

Idag har det inte sket särskilt mycket, jag plockade upp Lola i skolan, vi åkte och gjorde några ärenden som jag inte hann med igår i och med att duschen gick sönder.... Åkte hem och åt lunch, lekte kittelmonster och målade julteckningar.

Igår pratade jag med min familj för första gången skype till skype så att säga. Jag fick se dem vilket var helt underbart efter snart tre månader! Lina visade mig runt i huset, jag måste ju se att allt är som det ska. Mitt rum såg ut som vanligt förutom att det stod en blå vattenkanna på skrivbordet. Skönt att någon sköter om min växt som jag tydligen har, Lina sover i min säng ibland också, bra att den också blir ompysslad. Idag om en vecka sitter jag på planet och landar i Frankfurt om 2 ½ timma. Snacka om härligt!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Lina tog kort på mig när vi skypade, såhär såg jag alltså ut när min familj fick se mig för första gången på tre månader samt när jag irrade omkring i handduk inför städerskan. Stackars människa...!


Kommentarer
Postat av: en av de tre invandrarna

fifan va jag vill att du ska komma hem nu... jag saknar dej så fruktansvärt mycket!

din Linn

2009-12-12 @ 10:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0