Löparband och problemlösning.

Nu sitter, eller snarare halvligger, jag i sängen efter en dusch. Jag och Rebecka har varit på gymmet, sprungit på löpbandet, rott några kilometer och cyklat lite. När jag kom hem skalade jag åt jag en morot, en banan, en clementin och drack ett glas juice. Tusan vad gott!

Kvällen har jag spenderat tillsammans med Rebecka för att försöka lösa hennes problem. Det har kontaktats familjer osv. Jag kom på att jag har träffat en svensk tjej som jobbar här och bor i lägenhet, jag kontaktade henne och det visade sig att hon åker hem första januari och behöver någon som kan ta över hennes plats då. Så får Rebecka ett annat jobb kanskekanske det kan lösa sig. Tänka sig vad bra det kan vara med kontakter! Vi fortsätter att kämpa på...! Problem är till för att lösas punkt.

Min dag har annars varit helt förvånansvärt bra. Jag tog Marks cykel för att hämta upp Lola i skolan kvart i tolv. Med mig hade jag lunch och snacks, vi cyklade till Kit's park och lekte i det helt underbara vädret, solsken och kyla. Jag älskar det! Efter några timmar cyklade vi hem och min arbetsdag var så gott som över. Helt okej arbetsdag om ni frågar mig. Pappa sitter säkert och skrattar lite för sig själv, han tycker att mitt jobb är semester... Vilket jag kanske kan hålla med om, men jag har stunder då jag tycker att barn är helt fruktansvärda och då är det minsann ingen semester höhö.

Imorgon åker Mark till L.A för att jobba och kommer hem den 12 december så nu blir vi ensamma ett tag. Det värsta är att Sascha blir helt förkrossad när han åker, jag har aldrig sett ett barn på fem år bli så hysteriskt ledsen över att pappa åker bort. Det är riktigt hjärtskärande, även om han bara ska bort en natt skriker han och gråter så att man får ont i hjärtat.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Lidköping kan slänga sig i väggen, Vancouver vinner med hästlängder.


Kan man hitta en bättre placerad gunga?




Min sockertopp, världens sötaste unge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0