Sea-to-sky highway och fantastisk skidåkning.

Nu har jag packat upp alla mina pryttlar efter två helt underbara dagar i Whistler. Jag är trött och lycklig, fylld med massa ny energi. Jag har åkt galet bra skidåkning idag!

Ska berätta från början om vår lilla resa. Eftersom Mark är i LA och jobbar följde Jajee med i hans ställe. Vi började färden på lördagmorgon, solen strålade och inte ett moln syntes på den klarblå himlen. Highwayen upp till Whistler kallas "Sea-to-sky-highway! och var otroligt vacker. Kan inte beskriva med ord hur fint det var med havet som övergick till berg och snöklädda toppar, det måste helt klart upplevas innan man dör! Efter en spectacular bilfärd var vi äntligen framme i Whistler. För att beskriva Whistler kan jag säga att det kändes som en alpby i mordenare tappning. Oerhört mysigt! Bergstopparna liknade Österrikes något, Italiens bergstoppar tar dock fortfarande priset då jag tycker att de har oerhört vackra bergstoppar.

Vädret har varit STUNNINGSTUNNINGSTUNNING! Jag kunde inte fått en bättre första-gången-i-Whistler-upplevelse, kanske kunde varit några grader varmare. Det var nästan 20 minusgrader högst upp på berget, på med en extra fleecetröja och ett par extra underställsbyxor så var man fit for fight. Skidsystemet var stort, och jag har givetvis inte tagit mig igenom hela. Jag har ju dock några månader på mig... Skidåkningen var fantastiskt bra och mina skidor gick bättre än vad de har gjort på riktigt länge vilket gjorde Sofia minst sagt lycklig! Jag har varit helt salig hela dagen. Idag åkte jag bara med Michele, Jajee mådde inte så bra och Sascha och Lola var i skidskola, det var mysigt. Hon frös dock med någon timma kvar så jag fick klara mig själv en stund, men det gick bra.

Jag, Lola och Michele delade säng inatt. Lola klängde på mig hela natten, hon skulle hålla min hand och gosa, kanske inte så mysigt när man är trött och vill sova. Men det var glömt och förlåtet när hon väckte mig med en klapp på kinden och sa "Sofia, i love you!". Visst är hon världens sötaste treåring?!

När vi åkte hem såg vi solen gå ner över bergen och havet, fint avslut på en topnotchhelg! I veckan ska vi köpa julgran, baka julgodis och jag ska kanske se A christmas carol med mina kära vänner, bio alltså. Till helgen blir det skidåkning igen, i Whistler eller på Cypress. Kan förövrigt inte fatta att jag åker hem nästa fredag, det är helt ofattbart att mamma, pappa och Lina står och väntar på mig på Landvetter i SVERIGE nästa lördag. Det har gått så oerhört fort! Men tusan vad roligt jag har haft och än är ju inte äventyret slut som tur är.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia







Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt, härligt.

Här är det fortfarande grönt på backen

2009-12-07 @ 18:55:33
Postat av: Mormor

Gläds med dej att du haft så roligt.Väntar på dej.

2009-12-07 @ 19:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0