Stanley Park och julmys.

Idag har jag som sagt varit så gott som ledig, härligthärligt! Det har dessutom varit min lyckodag, jag har lyckats lägga vantarna på tre nya OS-mynt till min samling. Jag fick dock två women's hockey men jag och Karin kom fram till att jag kunde spara båda och byta med henne om hon fick två av något.. Det tredje myntet var en rullstolsåkande curlingspelare som jag fick när jag bönade och bad om att få mynt tillbaka istället för lappar när vi köpte varm choklad. Ja, jag och Karin är tokiga och gör så gott som allt för att komma över de där stackars mynten.

Jag har letat ruint efter lite julklappar idag, inte det lättaste men jag har knåpat ihop den klockrenaste presenten någonsin till en av mina vänner. Helt galet nöjd är jag!! Inhandlade även två andra klappar, kanske inte lika klockisrenis som Lina Sundberg skulle säga men ack så fina.

Ikväll har jag, Karin och Rebecka varit på Bright nights i Stanley Park. Det var lampor överallt, supermysigt!! Vi åkte ett litet minitåg runt i parken, det var vi och alla barnfamiljer, vi kände oss hemma. Man kunde titta på lite djur också, kaniner, getter, lamor, kossor och gud vet vad, det ingick liksom i tågbiljetten så det var vi ju tvungna att göra också. Tillsist köpte vi varm choklad och en pepparkaka, som förövrigt inte gick att jämföra med de svenska, som vi gick loss på i kylan, efter ett tag kom det två tvättbjörnar som verkade sugna på pepparkakan så vi fick kasta oss därifrån.

På lördag åker jag till Whistler, wohoo! Det har jag sett framemot ända sedan jag bestämde mig för att åka till Canada så jag har väntat ett tag, sedan den 21 juli för att vara exakt. Det ska bli riktigt skoj, det ryktas om att vädret ska bli lika strålande som det har varit de senaste dagarna också. Det skulle ju vara fantastiskt, vägen dit upp ska tydligen vara något utöver det vanliga. Mamma, du kan läsa om den i min "Thousand places to see before you die"-bok tror jag, har för mig att jag läste om den där! Det blir nog en kanonhelg med förhoppningsvis massa bra skidåkning!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia






Kommentarer
Postat av: GB johansson

Hon i grå jacka med svart halsduk är väldigt lika en tjej som heter Rebecka som gick i Simones klass i Skara! Förresten - jag har hittat en klockren julklapp till dig! Hel perfekt! Hel cool!

Ses snart hjärtat!!

2009-12-04 @ 15:27:00
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: sooofia

Du har alldeles rätt, det är Rebecka från Skaraaa. Har du?! Vänta du bara tills du får se din! ;) Ses superdupersnart!

2009-12-04 @ 17:09:30
Postat av: Lina S

Haha, Beijsan! Jag tror säkert att det är klockis renis - det mesta är ju faktiskt det ;)

2009-12-06 @ 18:09:15
URL: http://sambomedkerstin.blogg.se/
Postat av: Lina S

Haha, Beijsan! Jag tror säkert att det är klockis renis - det mesta är ju faktiskt det ;)

2009-12-06 @ 18:09:53
URL: http://sambomedkerstin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0