Sushi och paj med vaniljglass.

Fredag är veckans absolut bästa dag, helgen tar fart och "arbetsveckan", om jag nu kan kalla det så, är slut. Veckorna går i en rasande fart, jag är inne på min elfte vecka här. Har det inte gått lite väl fort?! Att jag har varit hemifrån i elva veckor känns förövrigt heltokigt! Elva veckor utan familjen, vänner och alla andra man träffar nästan varje dag. Jag trodde att jag skulle ha mera hemlängtan än vad jag haft, visst saknar jag er jämt men det är ingen jobbig hemlängtan som får mig att vilja gråta och kasta mig hem till Sverige på första bästa flyg. Jag trivs här helt enkelt och skönt är väl det för att sådan typ av hemlängtan är extremt jobbig. Kommer ihåg i början när jag grät och bara ville hem och krama mamma och pappa. Den känslan är fruktansvärd, känslan av att veta att de är så långt borta och hur mycket jag än gråter och hulkar kommer inte pappa komma och trösta mig. Tack och lov för att min familj här är helt underbar och för att jag hittat vänner här också...!

Imorses innan jag startade min arbetsdag pratade jag med Amanda och Caroline. Bättre start på dagen kan man knappast få! Lola och jag åkte först för att köpa impregneringsspray till min jacka, tjejer är så mycket lättare att ha med i affärer, hade det varit Sascha hade han sprungit ner ställningar och flängt runt som en galning i hela affären. Vi åkte hem och åt köttbullar för att sedan åka till Hastings mill och leka lite innan det var dags att hämta upp Sascha i skolan. Bra dag, bra avslut på veckan.

Ikväll har jag och Rebecka varit och tränat på gymmet, sprungit på det där nedrans rullbandet och pratat med en trevlig dam. Alla är så fruktansvärt vältränade, smala och smärta här. Nästan lite jobbigt.. Jag har seriöst inte sett en enda överviktig människa här, inte en enda!! Efteråt tyckte Michele att Rebecka skulle stanna på sushi så det blev sushikväll och paj med vaniljglass efteråt. Sedan satt vi och pratade i flera timmar tills Michele tackade för sig och Rebecka kilade hem.

Nu ska jag bara slänga ner lite nödvändiga prylar inför helgen innan jag går och lägger mig. Pjäxorna är framplockade, skidorna ligger redo i fodralet och understället är nedpackat i väskan. Whistler, jag är redo!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


West point grey community centre där vi tränar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0