Svenska köttbullar och OS-mynt.

Hej mina damer och herrar!

Vädret i Vancouver är för tillfället helt underbart, det känns som riktigt alpväder, kyla och en himla massa solsken. Men det är vi värda efter alla veckor fyllda med regn tycker jag. När jag satt och åt frukost imorses satt jag bara och tittade ut över havet och bergen, så oerhört vackert. Samtidigt checkade jag min e-mail-inkorg, min kära far hade skickat ett mejl som fick mig att gråta en skvätt, känns skönt att ha världens bästa mamma och pappa som väntar på mig därhemma!! Havet låg som en spegel och solen sken på bergstopparna. Ni måste komma hit och uppleva Vancouver, ni lär inte bli besvikna!!

Jag cyklade och hämtade Lola idag också, efter skolan mötte vi upp Fiona och Vivvi i Kits park, åt lunch, gungade, åkte rutschkana och lekte thing-finders på stranden. När vi kom hem började jag laga middag, jag lovade Sascha att göra köttbullar i måndags så jag tog mig kragen och ställde till med svensk middag idag. Inte helt fel, det smakade bra, oerhört bra!

Efter köttbullemiddagen letade vi fram lite julpynt och familjens stockings, julstrumpor alltså som skall sättas upp ovanför braskaminen. Jag fick också en strumpa, trots att jag inte är här på julafton. Tomten kanske kan komma någon dag tidigare.............. haha

Nu lyssnar jag på julmusik och ska snart pallra mig iväg till Alma st. och yoga en timma. Efter det tänkte jag NJUTA av kvällens Bonde söker fru. Nätt och jämt att jag kan hålla mig, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.. Karin skickade precis ett sms som sa att hon någon minut innan lagt tassarna på OS-myntet a la figureskating. Tusan, jag har minsann inte fått något tillskott till min samling på nio dagar! Wellwell, vi har 71 dagar på oss och då ska vi ha hela samlingen.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kit's beach.


Kommentarer
Postat av: lillasyster och mormor

Hej systrami! Nu sitter jag hos mormors place. Vi har precis bakat pepparkakor och lyssnat på julmusik. Jätte mysigt! Men när vi satt och baka så kom vi på att det va något som fattades och det va DU! Vi saknar dig jätte mycket sofia lilla. När du kommer hem får vi ta en kväll och titta på barnen från frostmofjällen med popcorn. vad säger du om det? PussaroKramar / Lina & Mormor

2009-12-03 @ 15:09:47
Postat av: sooofia

Åh, jag vill också vara med på pepparkaksbaket!! Ja, en filmkväll måste vi definitivt ha med popcorn, ostbågar och clementiner, precis som vi alltid hade!

2009-12-03 @ 17:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0