Trasiga duschar och läskiga biobesök.

Puh, jag skrev i förra inlägget "tummen upp för att jag slipper städa min toalett den här veckan!". Jag har fått igen för det och inte lite heller. När jag skrivit inlägget skulle jag gå och duscha, skruvade igång duschen samtidigt som hela "handtaget" följde med och lossnade från väggen vilket ledde till att vattnet ordagrant FORSADE ut från väggen. Där stod jag spritt språngande naken, eller ja handduk hade jag ju faktiskt, med ett duschhandtag i handen och bajsfärgad ansiktsmask i fejjan. Jag försökte febrilt trycka tillbaka duschmojjängen utan resultat, jag blev tvungen att återigen springa upp till städerskan med ansiktsmasken och fråga om hon visste hur man stängde av vattnet, det gjorde hon givetvis inte. Jag ringde Michele och frågade vad jag skulle ta mig till, hon visste konstigt nog inte var mainwatergrejen var........ Hon fick ringa efter en rörmokare som kom efter många om och men. Det tog säkert en halvtimma innan han lyckades stänga av vattnet...

Jag hämtade Sascha i skolan för att åka på tennislektion. Det var avlsutning idag, christmasparty och alla barnen hade tagit med sig kakor och godis. Trevligttrevligt! När vi kom hem efter två timmar var den stackars rörmokaren fortfarande kvar. Numera läcker min toalett, det är ett stort håll i väggen efter att rörmokaren, som förövrigt hette Dennis och var från Ryssland, har sågat för att komma åt ledningarna och jag kan inte längre använda handfatet då det hade läckt genom väggen in till gästrummet... Gud straffade mig direkt!

Ikväll har jag införskaffat mig nya skor och varit på bio, A Christmas Carol. Det var banne mekk den läskigaste barnfilmen jag någonsin sett, de där 3D-glasögonen gjorde den ju inte mindre läskig!  Den var så läskig att jag var tvungen att springa hem från busshållsplatsen..! Imorgon är det fredag och helg!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Hejhopp vattenfors!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0