Amanda och ogjorda köttbullar.

Till att börja med mamma, det blev inga köttbullar. Michele hade glömt att hon skulle göra highlights och var inte hemma förrän senare, hon ville ju gärna inte missa min dundermiddag. Det blir svensk lyxmiddag på menyn imorgon istället. Jajee tyckte att det lät awesome med swedish meatballs så hon kommer över på middag också. Känn ingen press Sofia...! 

Min dag startade med ett skypesamtal på en timma med Amanda. Härligt att få höra hennes röst, det känns verkligen som att man träffas på riktigt! Efter samtalet var jag redo att catcha dagen. Jag ringde mamma också för att få lite vägledning med såsen.
Idag åkte jag buss till skolan för att hämta Lola, sedan satte jag henne i vagnen och vi gick för att handla ingredienserna till köttbullarna som aldrig blev av. Det var mysigt, alla blir så mycket vänligare när man kommer med en sockersöt flicka i en barnvagn. Man kan få även den bittraste,( hm nu tänkte jag skriva bitterfitta som vi kallade alla otrevliga, icke levnadsglada och bittra damer i Grekland men det ordvalet är inte särskilt bra och mamma skulle nog inte uppskatta det...), dam att visa smilegroparna.

Efter middagen idag hade vi dansparty som Lola kallade det till Neeeeew York lalalala..., den här familjen är helt crazy.. Så kul, Sascha kommer att bli kung på dansgolvet när han har åldern inne! Nu ska jag läsa mina Åka skidor-tidningar, dricka te och sedan AVNJUTA ett mycket efterlängtat avsnitt av Roger och Bonde söker fru. Jag och Karin har räknat ner dagarna och idag är det äntligen dags, heja Roger!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0