Art Gallery och souvlaki.

Det regnar helt makalöst mycket här, otroligt att det kan regna så mycket! Med tanke på vädret var det alltså en perfekt dag för lite konst. På bussen till downtown blev jag sittande bredvid en minst sagt underlig kvinna eller snarare dam. Med sig in i bussen hade hon vad jag trodde var en barnvagn, hon har barnbarnet med sig tänkte jag... Sedan börjar hon ta av regnskyddet på vagnen och där sitter en liten mopps, en hund alltså. Hon satt och pratade med sin hund, högt och tydligt, och matade den med diverse hundgodis. Efter ett tag var det tydligen dags att prata med mig också, hon berättade om sina regnstövlar som hon inte kunde använda eftersom de luktade så illa efter att hon använt dem. Fotsvett?! När hon klev av bussen med hunden sittande under regnskyddet i den röda barnvagnen hälsade hon hela bussen trevlig helg.

Vancouver Art Gallery var det idag ja, Mark var member så jag och Karin fick gå in gratis. Tack och lov för det, det hade inte riktigt varit värt 25 dollar, men är det gratis går det ju an..! Tavlorna var hm.. fina, de flesta iallafall. Några utav dem konstaterade vi att vi kunde gjort minst lika bra, men vi förstår oss väl inte på konst... Nu har vi gjort det iallafall och kan bocka av ytterligare en grej på vår att-göra-i-vancouver-lista. Vakten som tog emot biljetterna tyckte att vårt besök var på tok för kort, men två timmar bland tavlor och fotografier fick räcka...

Efteråt åt vi grekisk mat, souvlaki. Nu skrattar säkert mina greklandsresenärer åt mig eftersom jag åt en hel del chicken souvlaki i Greeeece (uttala Greees). Även här i Canada på andra sidan atlanten kunde de göra souvlaki, det var dock inte samma känsla att äta det här... Annat hade det varit om vi suttit längs havet i Grekland på någon liten ö!

Ikväll har jag varit barnvakt och jag fördrev tiden med att titta på The Polar Express, en jättemysig julfilm! Jag längtar efter julmys, igår lyssnade jag på en massa julmusik. Åh, vad skoj det ska bli med jul! Jag och Karin gick runt och tittade på alla julsaker i affärerna idag, allt är så mycket mäktigare här, större på något sätt och mera upptrissat. Imorgon verkar det som att det blir skidåkning på Cypress Mountain, snacka om härligt! Nu ska jag sova.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Cypress Mountain.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

jag saknar dig och Mia jättenycket! Nu måste vi bokain ett möte när alla är hemma!

Stora kramar

2009-11-22 @ 14:08:09
Postat av: Elisabet

ja, angående stavningen i föregående kommentar så kan jag skylla på att jag precis har avslutet en hemtenta och är seg i huvudet :-)

2009-11-22 @ 14:09:20
Postat av: Soooofia

Bettsy, jag saknar dig också och en träff under jullovet är givet!! ;)

2009-11-23 @ 05:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0