Birthdayparty och baconsjukan.

Jag känner mig krasslig, jag har ont i hela kroppen och fryser. Hoppas att det inte är baconsjukan bara, fast å andra sidan kanske det är bra att få sig en dos så att man slipper oroa sig över det. Men just nu orkar jag inte vara sjuk, hela min veckoplanering skulle falla samman. Dessutom vill jag inte vara sjuk här, får jag baconsjukan får mamma faktiskt komma hit och pyssla om mig! Kanske mår jag prima skinka imorgonbitti när jag vaknar upp...

Idag vaknade jag halv sju, eller det var väl snarare barnen som väckte mig halv sju. Jag har ju som sagt varit ensam inatt, jag och Jajee. Skönt att inte vara helt ensam. Från det ena till det andra, fy sjutton för att vara småbarnsförälder. Man får ju aldrig sova ut, iallafall inte om man lägger barnen klockan sju om kvällarna och de vaknar upp klockan sex. Puh, jag ska då rakt inte ha barn än på lääääääääääääääääääänge!

Ikväll har vi haft birthdayparty för Michele som fyller år idag. Helt okej mat, dock inte att jämföra med maten hemma. De håller inte riktigt samma standard, men jag blir mätt och det är väl det som är huvudsaken..! Även om pappas goda kött och såser inte hade varit helt fel. Pappa lovade sist jag pratade med honom att jag skulle få välja precis vad jag vill när jag kommer hem. Det lär bli svårt, det är så mycket jag längtar efter. Rödvinssås ska jag ha iallafall, det är en sak som är säker.

Nu ska jag sova bort virusen i kroppen och vakna upp imorgon pigg och alert, redo inför en ny vecka. Lina, jag ska försöka ringa imorgonbitti. Sist jag ringde var du inte hemma, så håll dig hemma imorgonkväll!!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer
Postat av: lillasyster

snälla du, något godare än rödvinssås kan du väl iallafall komma på?

2009-11-09 @ 09:43:17
Postat av: mamma

Lilla gumman, det var skönt att få prata med dig för en stund sedan för jag blir orolig för dig när du är sjuk. Ta det lugnt i sjuksängen, så hörs vi imorgon igen. Kramis mamma krull

2009-11-09 @ 21:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0