Cykeltur och trevliga amerikanare.

Idag har det varit uppehåll, helt otroligt! När jag satt och åt frukost var det så klart att jag såg bergen på andra sidan havet och det har jag inte gjort på några dagar eftersom det regnat konstant sedan förra helgen.

Min dag startades med ett samtal på 77 minuter med min kära vän Lina Sundberg som jag inte pratat med på riktigt sedan jag åkte hemifrån. Det kändes precis som vanligt, kändes som att vi träffades för bara några veckor sedan. Det gjorde min dag, att jag därefter pratade med mamma gjorde inte saken sämre. Vilken ypperligt bra sätt att starta dagen på!
Min mamma har bett mig skicka en önskelista och det gjorde jag givetvis, även om jag tyckte att det var förbaskat svårt att önska mig något. Jag frågade också vad mamma och pappa önskade sig och fick då till svar; FÅ HEM DIG!!! KRAM. Kort och konctist, men det ska jag väl kunna ordna..!

Idag när jag stod utanför skolan och skulle hämta Lola stod jag som vanligt och småpratade med en annan amerikansk tjej som arbetar här som nannie på veckorna samtidigt som hon pluggar frågade hon mig om jag ville följa med henne och hennes kompisar och åka skridskor och dricka varm choklad för att komma i julstämning på torsdagkväll. Självklart sa jag! Människorna här är lite mer öppna än hemma, svårt att förklara men vi svenskar känns så restriktiva på något sätt. Det känns inte som att någon skulle fråga mig det, eller jag skulle fråga en främling heller för den delen, hemma i Sverige. Här frågar alla "How are you?", i mataffären, utanför skolan, på morgonkvisten, vart man än kommer. Vilket jag tycker är jättehärligt! Tummen upp! Mera sånt i Sverige, allt blir så mycket trevligare.
Förövrigt har de det knasigaste hämta-barn-på-dagis-rutinen här jag någonsin varit med om. Klockan kvart i tolv måste alla tre-åringar gå hem, då öppnas dörren och alla föräldrar som står och väntar utanför får ställa sig i kö för att få hämta sitt barn. När man kommit längst fram i kön ropar teachern på barnet man ska hämta, de tar i hand, tackar för dagen och önskar en fortsatt trevlig dag. Sedan får man lov att åka hem.

Efter lunch åkte satte jag Lola i barnsadeln på pakethållaren och vi trampade iväg på en cykeltur, man får ju passa på när det för en gångs skull inte regnar... Det var första gången jag cyklade med barnsadel i bak på cykeln. Jag var lite rädd att jag skulle ramla och ungen skulle slå ihjäl sig därbak men det gick finfint! Ikväll har jag varit på yoga samt ätit sushi. Snart förvandlas jag väl till en japan eller vart kommer yogan ifrån? Låt säga att jag förvandlas till en asiat.....

Imorgon mina vänner, syftar främst på Amanda och Karin trogna entusiaster precis som jag, är det återigen dags för BSF som Amanda så fint kallar det. BONDE SÖKER FRU alltså! Underhållning på högsta nivå, heja roger! ;)

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer
Postat av: Mormor

Läste just i en tidning att Roger och Tilde funnit varann.Det hoppas jag förståss inte är sant.Vi får se hur det går ikväll med bönderna.Skönt att ni haft fint väder idag.Det har vi däremot inte haft här.Ösregn.

2009-11-25 @ 18:55:08
Postat av: sooofia

nej, det får vi verkligen inte hoppas!! nu har det regnat nästan konstant sedan förra söndagen så vädret här är inte så värst fint...!

2009-11-26 @ 00:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0