För tidigt farsdagfirande och härliga telefonsamtal.

När jag vaknade imorses och drog upp persiennen strilade regnet ner för fönsterrutan, givetvis. Skönt att allt är i sin ordning tänkte jag för mig själv... Men framåt eftermiddagen tittade faktiskt solen fram, tro det eller ej!

Idag har jag agerat mamma och pappa sedan 15.00 och ska så göra fram till 12.00 imorgon förmiddag. Michele fyller år imorgon så de skulle bo på ett hotell i downtown inatt.. Jag, Sascha & Lola har varit och badat idag igen, mitt hår blir helt fnasigt av allt klor!  I natt/kväll är jag dock inte helt ensam, skönt det då jag är sjukligt mörkrädd. Jajee är här också, deras gudmor och Micheles bästa kompis. Hon är helrolig och ett mycket bra sällskap, inte en människa skulle kunna tro att hon fyller 51 på torsdag!

Imorses ringde jag hem till min extra familj, jag har inte pratat med dem sedan jag lämnade Sverige och saknade dem lite extra så jag slog dem en pling. Attans att skype var lite sisådär idag, men det var härligt att höra era röster iallafall! Det är helt fantastiskt att det egentligen går att ringa till andra sidan jordklotet, hur fungerar det egentligen? Jag blir helt knäpp när jag tänker på det, precis som jag blir när jag tänker på rymden. Jag har iallafall konstaterat att jag är lyckligt lottad som lever på 2000-talet med telefoner, internet osv.

Imorgon är det farsdag, men eftersom min pappa är i Kina och lever livet 14 timmar före mig ägnar jag honom en tanke nu. Du är helt fantastisk, all trygghet, kärlek, glädje och styrka du har givit mig genom åren har resulterat i det här äventyret. Du är en av de bidragande faktorerna till att jag vågat mig iväg helt alone, du har fått mig att känna mig trygg i mig själv, tack för att du finns pappa! Jag älskar dig i all oändlighet, du är världens bästa pappa! Hoppas att du har en helt okej dag trots att du inte har någon av dina döttrar med dig just idag, festa till det med lite pulvermos och burkköttbullar som jag vet att du packat med dig från Sverige ;)

Linn, lördagen den 19 december beträder jag återigen svensk mark. Det ser jag framemot, då ska jag spendera tid med de jag älskar och lagra kramar så att jag står mig till den 15 juni då jag åker hem igen.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack min älskling för dina fina ord.

du vet att jag tycker samma om dig, och tillsammans är vi starka ! man får väl se det som en ren hyllning att man fick vara med på kort idag.



jag har även skickat ett mail till dig idag.

puss från Pappa

2009-11-08 @ 10:16:49
Postat av: lillasyster

det börjar bli ensamt utan dig syster <3

2009-11-08 @ 10:22:33
Postat av: CARROBARRO

grattis pappa Anders, inte alla som får så fina rader i denna populära blogg:D

2009-11-08 @ 19:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0