En förvillad Sofia och en nyfunnen vän.

Till att börja med vill jag bara fråga min pappa om hans kommentar till tidigare inlägg är seriöst eller ett skämt? Jag blev livrädd och hoppas att min gamle far skämtar med mig. Jag skrev i inlägget att jag inte sett varken mamma, pappa eller Lina på nio veckor och att jag kanske inte känner igen dem. Då skrev min pappa det här till svar;

Jodå gumman, allt är som vanligt.
det enda som hänt är att jag har gått upp 15 kilo, och detta endast runt midjan. man tröst äter ju en del när du är borta så länge. jag har väl även tappat en del hår, så nu är jag lite flintis så som du har skämtat om tidigare. jag ser även en aning sämre, så jag har tagit över farfars glasögon eftersom det blev billigast så. rakapparaten gick sönder för en månad sedan. så jag har låtit skägget växa fritt. annars är väl det mesta som vanligt här hemma på vältgatan. jag lovar att skriva en skylt, så att du hittar mig i folkvimlet på Landvetter. Puss& kram från Pappa

Känner jag min pappa rätt så är det ett skämt, men man vet ju aldrig. Aja, jag älskar dig hur som haver även om du låtit skägget växa fritt! Då kanske du inte behöver plocka fram lösskägget på julafton i år...

Hm, vad har jag pysslat med idag? Jag har lekt med Lola samt inhandlat badbomber till barnens kvällsbad, jobbat lite alltså, jag och Mark har organiserat och flyttat om i tvättstugan och jag har träffat en ny vän. Innan jag kom hit frågade Michele om jag hade någon kompis som ville komma hit, mja, det hade jag väl inte... Men mamma sa att hon hade en "pluggkompis" vars dotter, Rebecka, ville åka så det förmedlade jag till den au pairsökande familjen när jag äntrade Vancouver, de klickade förmodligen med varandra för att i måndags kväll landade hon i Vancouver. Vi bor bara två block ifrån varandra så henne traskade jag iväg till ikväll för att hälsa. Tummen ner för att jag måste upp för mördarbacken för att komma till hennes hus, jag måste ta mig tusan ta kort på den dör fruktansvärda backen så att ni får se vad jag får utså varenda gång jag ska till bussen! Hon var iallafall supertrevlig och jag bjöd med henne på skridskoåkningen imorgon. Det som jag blev medbjuden tillsammans med amerikanskan och hennes vänner, Karin skulle nog haka på också.
Mamma hade skickat med lite pryttlar via Rebecka som jag bett om, hon skickade med lite annat också bland annat godis. Michele sa att min mamma var bara för bra för att vara sann, jag instämmer! Häng inte läpp pappa, du är också helt fantastiskt bra men det vet du redan!!

BSF var alldeles utomordentligt idag, Roger var lika pinsam som vanligt och Thilde var så söt tillsammans med den blonda killen att jag blev alldeles tårögd. En hel vecka kvar tills det är dags för nästa avsnitt och en månad kvar till juldagen då det vankas barty...!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer
Postat av: Marie

Jaså var det din pappa som var inne i affären häromdagen!! Jag tyckte att det var något bekant över honom :))))

Ha det bäst kramelikram

2009-11-26 @ 21:25:53
Postat av: sooofia

hallå, är det sant att min pappa ser ut som jultomten? vad sjutton ska jag tro egentligen?????????+

2009-11-26 @ 21:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0