Första advent utan adventsljusstake och workout.

Första advent är det idag ja, och här sitter jag på mitt rum, fortfarande utan en adventsljustake med fyra ljus. Helt ljuslös är jag dock inte, mina andra ljus och mitt änglaspel som min kära familj skickade lyser så fint. Ett litet julträd har jag fått idag också, special treat av familjen för att det skulle bli lite juligt i mitt rum.

Jag skjutsade Michele till Horsebay förut för att hon skulle med en färja, därefter tog jag en sväng till Karin efterom jag ändå åkte förbi north Van. Hon hade trixat ihop en adventsljusstake, riktigt mysigt var det när jag kom ner i hennes rum. Imorgon får jag ta tag i mig själv och leta material till en ljusstake. Det måste jag ju faktiskt ha! Hemma hos Karin letade vi biljetter till OS, något måste vi ju se! Är dock lite kluven, min familj har hyrt ut sitt hus andra OS-veckan och åker förmodligen till Mexico. Michele sa att jag fick ta mig en funderare på om jag ville följa med eller om jag ville stanna i Vancouver. Mexico står ju med på min att-göra-innan-jag-dör-lista, "Äta mexikansk mat i Mexico", känns dock inte som att jag kommer att befinna mig i en stad som är värd för vinter OS någonsin igen. Det är ju lite av en once in a lifetime grej och det kommer nog vara galet mycket spektakel och skojigheter under de båda veckorna. Mexico kan jag ju faktiskt åka till senare i mitt liv, men inte gratis.... höhö

Imorses var jag och Rebecka och tränade på gymmet, det var litet och slitet men vad tusan, det kostade bara 4 dollar per gång och då får man inte vara kräsen. Trött blev jag iallafall och det är väl det som räknas antar jag... I eftermiddag har jag tagit det rysligt lugnt, städat upp på mitt inte speciellt stökiga rum, tagit en promenix, köpt olivolja, lekt med barnen, tittat på Pippi Långstrump med barnen.......... Hur kul kan det vara att titta på Pippi när de inte ens förstår språket egentligen? Sascha och Lola måste vara hennes största fans, de tror på allvar att hon existerar i Sverige och att hon kan lyfta en häst. Wellwell, får se om jag kan införskaffa mig en annan Pippi-bok på engelska när jag kommer till Sverige, jag menar, jag kan helt seriöst nästan hela boken utantill!

Imorgon ska jag skjutsa Lola och Vivvi till baletten, bygga en adventsljusstake, yoga och hämta Michele vid färjan. En skypedate med Amanda kanske det blir också. En fullproppad dag, återigen.

Pratade med min lillasyster förut idag, hon sa att de inte slutade skolan förrän den 22 december. Kan det stämma? Vart är världen påväg, det är ju på tok försent!!! Jag som skulle julmysa, julbaka och julfixa med henne hela veckan... höhö Hon kanske inte alls vill spendera hela sitt lov med storasyster.. 

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0