IKEA och North Van.

Puh, vilken dag! Den började som en nightmare och slutade galet bra. Lugna och fina, jag ska ta det hela från början. Igår var det barty utan dess like, mycket skoj. Kvällen slutade dock ganska tidigt, klockan två tog jag och Karin en taxi hem till mig, vi tyckte att det var bäst att bege sig hemåt. Väl hemma halar Karin upp sin mobil, klickar lite och säger - Hm, någon ringde mig 10.22 pm, vad var klockan då egentligen?. Jag skrattade så att jag höll på att avlida, det slutade med att vi båda låg och vred oss av skratt inne på mitt rum, så mycket har jag inte skrattat på riktigt länge. Sedan kröp vi ner i min säng, trötta men fantastiskt glada.

Imorses hade jag lovat att sitta barnvakt eftersom föräldrarna skulle på yoga. Halv nio pallrade sig en lagom trött Sofia Beijer upp ur sängen. Inte ett dugg utsövd, men plikttrogen som jag är drog jag på mig kläderna och masade mig upp till övervåningen. Det hela startade ganska bra, vi åt frukost, lekte lite och gjorde oss iordning. Därefter gick jag, Karin, Sascha och Lola till West Point Grey's communitycentre för att leka. Väl hemma igen blev barnen helt tokiga, sprang runt, runt, runt och lyssnade inte ett skvatt på vad jag hade att säga. Jag ville bara åka hem, tack och lov för att Karin var där. Allt känns så mycket lättare när man har en otroligt bra vän vid sin sida.

Klockan halv två kom Mark och Michele hem igen och vi tog bilen för att möta upp Josefin som väntade på oss vid Canada linecentralen på Broadway. Ett efterlängtat besök på IKEA väntade, samt en middag bestående av KÖTTBULLAR. Vi hittade till IKEA på Swedenway i richmond utan några som helst problem, parkering var dock ett större problem. Efter att ha tuffat runt på parkeringsplatsen en stund hittade vi en plats och nästan halvsprang in i det svenska varuhuset. Det ser exakt likadant ut som hemma, det mesta står på svenska och det kändes som att traska runt på svensk mark. Vi började med en köttbullemiddag uppe i restaurangen, i vanliga fall är jag inte särskilt förtjust i färdiggjorda köttbullar mennu smakade det oerhört bra! Efter sju köttbullar var jag mätt och belåten, till den här lyxmiddagen drack jag lingondricka! Ha, vet inte riktigt varför, men jag kom att tänka på att min lillasyster Lina brukade dricka det på IKEA när vi var mindre och eftersom jag saknar henne otroligt mycket kändes det bra att dricka just lingondricka. Efter ett varv inne i varuhuset som slutade med två doftljus som numera brinner så mysigt i mitt rum var det dags för the swedish foodmarket, heaven. Det fanns lite allt möjligt smått och gott, och mindre gott för all del. Vem köper djupfryst potatismos till exempel? Jag fyllde min varukorg med pepparkakor, glögg, marabou mjölkchoklad, ballerinakex, knäckebröd, kanelgifflar, lingonsylt till mina framtida köttbullar, jordgubbssnören och PEPPARKAKSDEG. Blev dock ytterst besviken när jag konstaterade att det inte fanns någon julmust. Ska jag behöva vänta till den 19 december?! Mamma och pappa, ni får köpa upp hjertbergs alla julmustflaskor för när jag kommer hem ska det banne mekk drickas julmust! Besöket avslutades med en mjukglass, knasigt med tanke på väderleken men den kostade bara en dollar vilket vi tyckte var ytterst prisvärt.

Jag skjutsade hem tjejerna och blev kvar hemma hos Karin i North Vancouver, jag blev inbjuden på förtidig födelsedagsdinner eftersom Karin fyller år imorgon. Fajitas och tårta med choklad bjöd huset på. Mycket gott och mycket trevligt! Helt fantastiskt hur trevliga alla är här, - Du är alltid välkommen hit, när du vill! Jag bugar och jag bockar. Halv åtta var det en minst sagt trött Sofia som satte sig i bilen och körde hemåt i regnet, givetvis.

Just nu sitter jag här framför datorn i mitt mysiga rum och knaprar pepparkakor med förhoppningen om att jag ska lyckas bli något snällare. Man vill ju väldigt gärna att tomten ska komma i år också..! På tal om tomten så har mamma redan sagt att han undrar vad jag önskar mig. Mycket svårt att svara på, min bästa julklapp är att jag får komma hem och krama om de jag älskar mest i hela världen!! Är ganska nöjd med det faktiskt.

För att svara på min lillasysters kommentar, - När jobbar du egentligen? Kan jag ju meddela dig min kära lillasyster att som du kunnat läsa var inte min morgon någon dans på röda rosor så att säga. Du ska inte tro att din syster ligger på latsidan, jag kämpar allt på. Imorgon är jag dock ledig ;) Så jag ska ta seabusen till north vancouver för att överlämna Karins födelsedagspresent. Nu kallar sängen och mitt helt fantastiskt sköna duntäcke.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


En mycket nöjd Karin.


Kommentarer
Postat av: mamma

Har ni en sodastream? Skickar isfåll med REBECKA julmustkonc. Den var helt ok. Jag och Lina har testat.. Mamma

2009-11-16 @ 08:22:41
Postat av: Emma Dahlberg

Hej vännen!!Alltså jag måste bara säga att du verkar att ha det underbart.. blir smått avis när man tittar på alla bilder! Funkar allt bra? Du kommer hem nu till jul va? Ha det super.. kramkram Emma

2009-11-16 @ 13:18:40
Postat av: GB johansson

[hä dö], Haha, det har gjort min morgon vill jag lova! Ses snart min älskade vän! (Skriver febrilt på memoarerna).

2009-11-16 @ 13:39:42
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: soooofia

Mamma, tyvärr har de ingen sodastream, det förekommer liksom inte läsk i den här familjen. de är healthy om man säger så...



Emma, jag trivs fantastiskt bra! Galet att man kan känna sig så hemma på andra sidan atlanten, det trodde jag aldrig! Du har ju också ett riktigt äventyr framför dig :) Vi ses när jag kommer hem, kvällen innan julafton är helig ;) KRAM

2009-11-17 @ 04:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0