Jul och Ris a la Malta.

Gaah, jag fick ett plötsligt begär! Efter Ris a la Malta, är jag koko eller?! Jag brukar inte riktigt äta det, men satt och slog i kokboken jag tagit med mig hit och fick syn på gröten. MUMS!
Jag längtar till julen, till mammas jul. Mamma och jag sätter alltid upp julstjärnorna i fönstren några dagar innan advent och pratar om allt vi ska hinna med innan jul. Vi pysslar, bakar och myser. Dagarna innan julafton är helt klart mysigast, tack gode gud för att jag kommer hem några dagar innan julafton!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer
Postat av: GB johansson

Konstigt nog längtar jag efter skolgröten... Tänk skolgröten, hallonsoppan och kanel på... MMMM... Tror du kan man smita in på de la gardie och ta sig en tallrik? Missade faktiskt några måltider där, och de får man väl ta igen?

2009-11-17 @ 20:58:28
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: Johanna

ja jag trivs som fisken i vattnet i London är så glad att jag åkte hit! gud vad härligt det låter, hur länge ska du stanna?? haha ja det är det som är så roligt att man kan göra precis vad man vill nu och att man verkligen gör det:) du får ha det så himla bra så ses vi kanske hemma i Lidköping vid jul! =)

2009-11-17 @ 21:30:24
URL: http://londonthecityandi.blogg.se/
Postat av: mamma

Vi ska fixa och pyssla massor när du kommer hem. Låt mig veta vad du vill göra. Kramis mamma krull

2009-11-17 @ 22:21:54
Postat av: Lina

mamma krull?

2009-11-18 @ 10:38:32
Postat av: sooofia

klart att man får ta igen de måltider man missat, det är ju inte mer än rätt. vi har ju för tusan betalat för den där skitmaten!!

2009-11-19 @ 05:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0