Meatballs och bio.

Idag har det verkligen regnat heeeeeela dagen, inte konstigt att det är den mest snöiga november någonsin i Whistler. De har redan 233 cm snö, är inte det helt galet?! Det senaste dygnet har det snöat 51 cm.  Jag menar, det är ju bara november. Inget mig emot, de kan gärna fortsätta kasta ner snöflingor från himlen.

Tusan vad jag har varit effektiv och duktig idag. Ja, faktiskt. På min lediga dag har jag tvättat mina lakan och alla mina handdukar, städat min toalett, tvättat lite kläder, dammsugit mitt rum inklusive resten av huset på eget initiativ och lagat kvällsmat. Att en människa kan vara så redig, skämt å sido. Jag är iallafall nöjd med dagens insats. Jag tog mig också i kragen och slängde soppåsen som stått i ett hörn på mitt rum i säkert en vecka. Nu är den väck. Det är så prydligt på mitt rum nu att mamma och pappa skulle bli tårögda.

Så till köttbullarna, hur gick det med de där omtalade köttbullarna undrar ni säkert och inte allra minst mamma. Det ska jag berätta för er, det gick alldeles förträffligt!! Jag gjorde succé, såsen smakade inte riktigt som min mor och fars brukar göra men de är ju som sagt inga mästerkockar själva så de tyckte att den var great! Åtminstone sa de det, hm, vad skulle de säga egentligen?! Dom kan ju gärna inte klanka ner på min matlagning när jag för en gång skull kockar. Vad tusan köttbullarna var inget annat än delicious så jag är nöjd.
Nu har jag i alla fall sagt att jag gärna lagar mat lite oftare, Mark sa att när jag ville ha boring food kunde jag ju be honom eller Michele laga mat………

Nu ska jag på bio om tre timmar, hoho, jag hinner ju ta en tupplur innan jag åker iväg. Men då kanske jag inte vaknar och det vore ju förargligt om Karin stod och väntade på mig utanför biografen, det är ju jag som har biljetterna. Nej, jag hoppar nog napen.

There’s more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer
Postat av: mamma

2009-11-20 @ 15:07:58
Postat av: mamma

Då blir det beuf nästa gång!

2009-11-20 @ 15:10:10
Postat av: sooofia

japp, på måndag blir det nog beuf!! MUMS!

2009-11-20 @ 20:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0