M.J och virrpannor till svenskar.

Hej och hå, nu är jag hemma efter en mysig fredagskväll tillammans med Karin i downtown. Efter många om och men hamnade vi tillslut på biografen. Vi träffades på Waterfront station och frågade om vägen, asiaten sa att vi skulle ta Canada linen tre stationer. Vi åkte iväg och gick av tre stationer senare, gick upp och insåg att vi hamnat helfel. Vi skrattade, gick ner igen, åkte tillbaka och frågade ytterligare en asiat. Ja, det är oerhört mycket asiater här, vilket givetvis är trevligt. Hon hade koll på läget och sa åt oss att ta bussen till Chinatown. Vi tog bussen men lyckades åka för långt, vi hoppade av och traskade tillbaka. Det var inte svenskarnas dag idag, iallafall inte vad det gäller orientering. Orientering har väl å andra sidan aldrig varit min starkaste sida, eller vad säger du Caroline Hartung?!

Vi såg - This is it -, Michael Jackson filmen. Även om jag då rakt inte är något stort fan av mannen med den märkliga näsan tyckte jag att den var helt okej. Jag har nog aldrig riktigt förstått hur duktig och stor han var, men efter den här filmen har jag insett att han faktiskt var en stjärna. Hans musik kan man ju inte säga annat än att den är bra. Men emellanåt blev det lite för ensidigt. De visade en massa klipp ur gamla konserter samt ur den som skulle ägt rum med start i somras. Tragiskt att de aldrig fick visa upp det de så länge hade övat upp och att en sådan duktig och framgångsrik person dog i en såpass tidig ålder. Den är helt klart sevärd, ingen top notch, men med tanke på att han som sagt var en stjärna var det skoj att se filmen.

Innan filmen skulle jag köpa lite godis och tappade nästan hakan när jag fick se att det fanns en godissort som heter Swedish berries. Är inte det lite knasigt att lilla Sverige har en alldeles egen godissort här?! Jag var tvungen att köpa ett paket och de smakade faktiskt mums. Vi köpte popcorn också, de första popcornen jag ätit sedan jag lämnade svensk mark den 22 september. En hellyckad kväll, mysigt med bio när det regnar och är grått ute.

Imorgon tänkte jag starta dagen med yoga halv nio och klockan ett ska jag, Karin och två danska tjejer på modern dans. Spännande att se vad det innebär! Nu ska jag släcka lampan och sova några timmar. Jag läste precis ett oerhört fint mejl från världens bästa pappa, nu somnar jag gott.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer
Postat av: K-Linn

Goding när kommer du hem? ja saknar dej massor.. när du kommer hem är det fest mys och fest, kanske en repris på beijer-festen, hahaha. love love love<3

2009-11-07 @ 09:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0