Birthdaycake och halvtaskig lasagne.

Vilken regnig dag, lalalalala........ (Tänk er Ted Gärdestads "Oh, vilken härlig dag") Japphapp, idag har det regnat verkligen heeela dagen förutom ett uppehåll på nära en halvtimma, inte illa...!

Imorses sov jag till klockan nio, så länge har jag inte sovit på två månader, välbehövligt och skönt! Inte för att jag jobbar ihjäl mig här men det var skönt att få sova tills man vaknar för en gång skull. När jag vaknade for jag upp ur sängen bokstavligt talat, jag hade ju tänkt ta bussen redan halv tio. Jag fick ändra mina planer, kastade mig in i duschen som förövrigt innebär ett riktigt träningspass med tanke på att jag är på tok för lång eller duschen är "för kort" rättare sagt. Efter någon timma var jag redo att ta mig an mördarbacken och så småningom stiga på bussen. Jag hoppade av i downtown och köpte ett födelsedagskort till Karin och traskade till Waterfrontstation för att ta seabusen över till north vancouver. Min första seabus-färd gick alldeles lysande och jag tror att jag inte såg så orutinerad ut trots allt. Sedan väntade en buss som tog mig till Beaconfield rd. Hemma hos Karin fick jag födelsedagstårta. Efter några timmar fyllda av mysigt födelsedagsfirande begav jag mig hemåt igen.

Det har trots regnet varit en bra måndag, alldeles lagom mycket att göra för Sofia Beijer. I eftermiddag har jag knaprat pepparkakor och till kvällsmat åt jag halvtaskig lasagne som familjen köpt på något ställe. Vi bestämde att jag ska laga köttbullar på onsdag. De tror nog att jag inte behärskar matlagning, Mark sa att vi kunde hjälpas åt.... Ha, dom ska nog få se! Mamma eller pappa, jag skulle behöva lite instruktioner bara hurvida man bär sig åt för att göra den perfekta såsen. Ni kan ju slänga iväg ett mejl :)

Nu ska jag slänga mig iväg på yoga och när jag kommer hem ska jag mysa ner mig i min säng med min bok.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Seeeeabus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0