Regn och åska.

Det regnar och blixtrar nu, som om det inte vore nog med regnet... Jaja, det blir ju snö uppe i bergen iallafall! Ikväll ska jag ta igen mig, jag har blvit ännu snorigare och fått lite ont i ena örat. Hoho, nu lät jag som min idol Stig Helmer, "Jag kan inte simma för att jag har problem med öronen..." Hm, det får nog bli en Stig H Olsson kväll, jag har ju trots allt ala filmerna med mig. Börjar nog med Snowroller, vilka planer jag fick helt plötsligt. Från att inte ha något på panelen till Stig H-kväll. Inte illa!

På lekplatsen idag träffade jag en filipinsk hushållerska/babysitter. Hon berättade att hon hade två barn där hemma och hade varit iväg och jobbat i tretton år för att kunna försörja sina barn som bodde hos mormodern. Usch, vad lyckligt lottad man är. Här åker jag iväg för att jag vill göra något annat ett tag och se andra delar av världen medan någon annan befinner sig på samma plats för att hon måste, för att hennes två barn ska få mat serverad varje kväll. Det finns väldigt många filipinska kvinnor som jobbar här, stannar i tre år vilket är kravet för att man ska få uppehållstillstånd och sedan tar hit hela sina familjer för att det är så mycket bättre levnadsstandard här jämfört med Filipinerna.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Är han inte den ballaste människan som patrullerat på det här jordklotet?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0