Sleepover och julmusik.

Just nu strömmar julmusik ur datorns högtalare, jag längtar efter julmys så att jag nästan spricker. Karin kommer hit snart, vi beslöt oss för att ha en sleepover här inatt precis som barnen har ibland. Vi ska åka och köpa godis, titta på film, planera morgondagen då vi ska ut forska någonting nytt, kanske några Sunes jul-klipp på youtube och julmysa. En alldeles perfekt fredagskväll efter en hård arbetsvecka... höhö

Igår på bussen bestämde jag och Rebecka att vi skulle börja springa tillsammans med start i helgen. Imorses ringde hon och sa att hon var ledig så vi gav oss ut. Vädret var heeeelt underbart! All hemlängtan var som bortblåst när jag kom ner till strandpromenaden, det fick mig att inse hur fruktansvärt mycket jag trivs här och hur vackert det är. Solen lyste med sina starkaste strålar på de snöbeklädda bergstopparna, luften var kylig och havet blänkte och vinden låg fortfarande och sov. Vancouver är the best place on earth, just nu iallafall..!

Idag skulle Lola och Vivvi ha playdate, de är så makalöst söta tillsammans. Vi åkte direkt till Kit's beach efter skolan, lunchade ute på en bänk och lekte på lekplatsen i solen som idag visade sig för nästan första gången i november. Bättre sent än aldrig... Efter ett tag blev det aningens kyligt och vi tog bilen hem för lite lek inomhus istället.

Imorgon ska jag, Karin och Rebecka antingen gå till aquariet, Kinesiska trädgården eller till ett utkikstorn beroende på vad det är på väder. Regn är väl det mest troliga, men vi hoppas på uppehåll!
Nu ska jag springa eller gå förresten, man springer gärna inte upp för mördarbacken, för att möta Karin.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Lola och Vivvi. Är de inte så söta att man blir alldeles tårögd?!

Kommentarer
Postat av: Mormor

I natt har jag också haft slepover hos Lina och Wilma.Vi får väl ta en natt när du är hemma också,det vore kul.Tänk vilken kondis du får när du springer upp för mördarbacken varje dag.

2009-11-28 @ 18:36:50
Postat av: mamma

Vi vill se mördarbacken!!!!! mamma

2009-11-28 @ 18:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0