SNÖ och hot yoga.

Gott folk, det här snöat här idag!!!!!! Det smälte såfort det landade på marken, men jag är ändå helt överlycklig! När jag och Lola var i Hastings Mill och lekte på en lekplats började det plötsligt falla snöflingor från ovan. Gud måste ha hört alla mina böner om snö, höhö. Låter som att jag aldrig sett snö tidigare.... Men jag längtar fruktansvärt mycket efter snö, extra mycket när man ser att bergen är alldeles täckta av snö.

Wellwell, det har som ni förstår varit ganska kallt här idag och oerhört blåsigt, det gick stora gäss på havet. Känns så häligt att vintern äntligen är påväg, jag längtar!
Jag och Lola har även skypat med Amanda och co som hade inflyttningsbarty i Amandas flotta källarvåning. Lola var blyg och satt som en ihopkurrad björnunge i mitt knä med ballerinaklänning och balettskor på. Det var nämligen balettshow idag och jag blev uppbjuden på scen av ballerinan. Man tackar! Hon är söt som socker. Idag på lunchen fick vi sitta och viska till varandra för att hennes docka sov och mitt upp i allt skulle bebisen ammas. Hej och hå, tålamod är Mary Poppins bästa vän..!

Ikväll har jag varit på yoga, superskönt. påvägen hem höll jag på att köra över en stackars tvättbjörn som helt hänsynslöst bara kastade sig ut mitt på vägen framför min bil! Jag fick ställa mig på bromsen, jag hade ingen större lust med att forsla bort en död tvättbjörn såhär en fredagkväll.

Imorgonförmiddag ska jag och Karin på modern dans innan vi drar ett varv i några affärer. På kvällen ska vi fira att Karin och danskan Stine fyller 19, det vill säga kanada-myndig. Här i Kanada är det 19 som gäller på klubbar och systembolag, en ålder värd att fira alltså. På söndag tar vi Canadalinen ut till förorten, Richmond, för ett besök på Ikea som komiskt nog ligger på Sweden way. Vi ska äta köttbullar, sås och lingon i restaurangen innan vi rusar vidare mot den SVENSKA MATEN, knäckebröd, pepparkakor, julskum, marabou mjölkchoklad, lingonsylt till köttbullarna jag ska laga............. Vi var helt lyriska när vi satt och pratade om ikeas svenska mat. Tummen upp för Ingvar Kamprad, mannen bakom Sveriges stolthet.

Igårkväll såg jag ett mycket roande avsnitt av bonde söker fru. Asperger-kvinnan "Nu är det din tur att säga något" Roggan, mannen alla kvinnor vill ha "Men jag är dålig på att prata". GOOD LUCK ROOOOGER!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Har ni sett något sötare?????????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0