Snöklädda bergstoppar och snoriga näsor.

Vädret idag har varit helt stunning, en riktig höstdag. Kallt, soligt och helt underbart!! När jag satt och åt frukost såg jag att det var mängder med snö på bergstopparna. Karin trodde att Grouse Mountain, http://www.grousemountain.com/, slog upp portarna för skidåkning redan på lördag precis som Whistler så vi åker förmodligen dit nästa vecka en kväll och testar våra skidor. Heeeeeeeelt galet härligt!! Grouse ligger 15 minuter från downtown i North Vancouver, det visade sig att de hade hela 26 nedfarter. Jag trodde att det var ett Kinnekulle med bara några få, men det var det tydligen inte. Nästa vecka blir det alltså kvällsåkning! Jag var inne och tittade till mina skidor förut i tvättstugan........ Koko, jag vet!

Idag har jag snorat för en hel armé, men jag har åtminstone inte ont i halsen längre. Jag och Lola har bara varit ute och lekt hela eftermiddagen, på stranden och på lekplatsen. Stärderskan var här idag, äntligen! Det är det bästa som finns att komma hem när det är alldeles kliniskt rent, det hör till helgen på något lustigt sätt. Man kommer i helgstämning...
Ikväll har Jajee varit här, hon fyllde 51 år idag och firade med familjemiddag hemma hos oss. Maten var helt outstanding, det bästa sedan jag kom hit. För första gången på SJU veckor åt jag en stor riktig mör fin röd köttbit. Visst jag har ätit kött sedan jag kom hit, men inte pappa-anders-kött så att säga. Trodde inte att de kunde tillaga så god mat i det här hushållet..! Dessutom var det grillat vilket inte gjorde saken sämre. Efteråt var det tårta från ett cupcakebageri, det var den sötaste lilla tårta mina ögon någonsin skådat. Den smakade mumma.

Måns, för att svara på din fråga kan jag säga att vädret är ungefär som hemma. Inte särskilt varmt med andra ord, men jag trivs utomordentligt. Vad härligt att du tyckte om träningslägret. Tänk att du blivit så stor att du åker iväg på träningsläger ända till Örebro. Du kommer alltid att vara min lilla Måns oavsett hur gammal du blir. Saknar er och ser framemot att spendera jullovet med er! Oj vad mycket roligt vi ska hitta på :)

Nu ska jag avnjuta Bonde söker fru innan jag slumrar in. I natt drömde jag förresten något helknasigt. Jag drömde att jag var hemma i Sverige hos familjen Dahlberg och åt knäckebröd med ost på. Antar att jag drömde om knäckebröd för att jag och Karin satt och längtade efter det igår. Har förresten inte ätit macka med ost sedan jag åkte hemifrån, inte ens en macka med skinka........

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer
Postat av: mamma

macka med skinka kommer jag inte ens ihåg när du ätit hemma. Kram

2009-11-13 @ 08:14:18
Postat av: soooofia

lina beijer, var det du som skrev den där kommentaren?

2009-11-14 @ 03:57:38
Postat av: Lina

vadå jag?

2009-11-16 @ 10:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0