Vancouver aquarium och brakfrukost.

Godkväll!

Inatt sov som sagt Karin över här, jätte mysigt var det. Vi åkte och köpte godis, vi konstaterade också att godisutbudet här är pinsamt dåligt här jämfört med i Sverige. Godissektionen var så liten att vi knappt hittade den, inte så konstigt att alla är smala och smärta som stickor här när det inte finns något godis att föräta sig på.. Inget bubbelvatten har de heller, förutom de gröna glasflaskorna från San Pellegrino, hur bra är det för miljön att importera vatten från Italien? Vi köpte tillslut vad vi trodde vad bubbelvatten, men det visade sig smaka Sprite trots att det stod sparkling water på flaskan. Hej och hå, det går bra för mig och Karin... När vi kom tillbaka tände vi ljus i mitt rum, Mark poppade våra popcorn och vi satte oss i min säng för att avnjuta Snowroller med Stig H Olsson i spetsen. Efter filmen letade vi runt på internet och i broschyrer efter nya äventyr, listan över att-göra-i-Vancouver-fram-till-juni-listan är numera ganska lång.

 Imorses när jag vaknade låg Karin helt plötsligt på golvet istället för i min säng, hon tyckte att det var för varmt. Tur att vi har heltäckningsmatta...! Det kommer jag förövrigt att sakna, det är säkert hur mycket ingrodd skit som helst i den där mattan trots att jag dammsuger den riktigt nogrannt, men ack så skönt det är att vakna och sätta fötterna på en mjuk matta. Helt galet skönt är det, dessutom är det så mycket skönare att sitta på golvet med datorn än vid skrivbordet... När vi kom upp till köket hade Mark och Michele lagat en riktig brakfrukost, bacon, våfflor med maplesyrup och blåbär, apelsinjuice och te. En riktigt hälsomsam start på lördagsmorgonen, efter frukosten hämtade vi upp Rebecka och traskade vidare mot bussen.

Givetvis regnade det idag och inte så lite heller. Mina regnstövlar och mina regnkappa är ta mig sjutton de bästa köpen jag har gjort i hela mitt liv!! De sliter jag med hälsan så att säga. Vi beslutade oss för att åka till aquariet så vi tog bussen till Stanley Park efter att ha letat efter något som skulle kunna likna en adventsljusstake. Det är ju första advent imorgon och jag har varken adventsstjärna eller en adventsljusstake med fyra ljus. Dock pratade jag med mamma i fredags och hon sa att hon hade hängt upp min vita stjärna med silverglitter på i mitt fönster. Det gjorde mig varm i hjärtat, nu vet jag att även mitt fönster är julmysigt när jag kommer hem. Jag köpte mig iallafall rött sidenband som jag ska ha till mina apelsiner med nejlikor.
På aquariet var det trevligt, delfinshowen var brutalt kall eftersom den var utomhus i regnet. Vi tyckte lite synd om delfinerna, tror ni att de någonsin fryser? Jag blev otroligt sugen på att dyka när jag såg alla fiskar! När vi strosat runt fär några timmar gick vi till ett mysigt ställe i Stanley Park där de hade satt upp en himlans massa juldekorationer och ljusslingor.

Ikväll var jag en liten stund hemma hos Rebecka som satt barnvakt men jag var trött och gick hem. Nu tänkte jag snart kasta mig under mitt alldeles underbara duntäcke och sova. Imorgon ska jag gå till gymmet i community centret, göra något vettigt, skjutsa Michele till färjan då hon ska åka bort två dagar för någon training och åka en sväng till Karin i north Van. Behaglig söndag. Lite skidsugen är jag dock............

Förresten, jag ska börja spela volleyboll efter jul. Japp, varje onsdag, 7.30-09.30 pm. Kan ni tänka er, Sofia ska spela volleyboll, megaskoj! Aja, det var bara en liten parantes. Jag orkar inte slänga upp dagens bilder nu, gör det imorgon istället. Det tar ju så makabert lång tid.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0