Ändrade planer och konstgjort kött.

Regnet fortsätter att falla här i Vancouver, - Man måste gilla läget, gillalalala läget! som Thomas Ledin sjunger. Alla Vancouverbor man stöter skrattar och säger, det här är en typisk höstdag Vancouver. Jaja, jag trivs som sagt ganska bra i mina regnstövlar...! Jag har dock insett att jag behöver införskaffa mig en nya regnjacka, förlåt pappa men jag behöver en längre. Jeansen blir sådär fuktiga av regnet och klibbar sig fast på benen, inte skönt.

Kvällen hade jag tänkt spendera med Josefin, men hon ligger hemma sjuk. Vi ska träffas på söndag istället för en brunch om hon känner sig bättre. Kanske är det baconsjukan som slagit till?! Jag bestämde mig istället för att åka på yoga och hamnade på ett välgörenhetspass. Det vill säga jag var tvungen att punga ut fem dollar till bröstcancerforskning utöver  det snordyra månadskortet, men det gör jag å andra sidan såååå gärna. När jag var och handlade i mataffären igår frågade de om jag ville skänka en dollar till Canadas träd, det kändes inte särskilt angeläget...
Gissa vem som blev serverad konstgjort kött, tofue alltså, till kvällsmat idag........ Mycket riktigt, Sofia Beijer. Pappa, jag längtar efter ditt kött och dina goda såser så att jag nästan spricker!! När jag kommer hem över jul ska jag demostrera och äta onyttigt i två veckor! Och en massa kött så att jag står mig fram till juni.

Imorgon ska som sagt jag och Karin ut på äventyr. Jag ska hämta upp Karin som bor i North Vancouver, bara det blir en utmaning, men jag ska nog hitta. Det är inte så svärt att hitta här, alla gator ligger ju parallellt i block. Sedan ska vi bege oss ut och vandra i regnskogen och över den omtalade hängbron. Förhoppningsvis tar jag några fagra bilder som jag kan slänga upp här imorgonkväll.

There's more to explore,
/Sofia


Bron jag ska brumma över till North Vancouver.


Kommentarer
Postat av: mamma

här är inte bättre vädermässigt. Grått och regn. Kram mamma krull

2009-10-24 @ 17:56:29
Postat av: Anonym

2009-10-24 @ 17:57:55
Postat av: Maiken alias Gabriela (inte tvärtom!)

Jag vill också gå över en hängbro. Det är dåligt med sådana här i Norge. Däremot har jag en genomskinlig bro här, som går över en väg. Det är rätt så otäckt. Den är inte i glas eller någonting, utan i metall, men det är en massa hål i, så man ser alla bilar som åker under, riktigt ruskigt. Den måste jag gå över varje gång jag ska i till stan. Inte direkt okej!

2009-10-24 @ 22:05:13
URL: http://hejgabriela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0