Blond och svenska.

Tall, blonde and blue eyes. You must be swedish?! Öhhhhhhhh........ actually yes. Står det skrivet med gul neonpenna i pannan på oss svenskar att vi är svenskar? 

Nu är jag hemkommen från en tidig partykväll. Klockan sex mötte jag och Karin upp tio andra au pairer, vi var tre svenska, tre danska, tre österrikiska (?) och tre tyska flickor som traskade iväg och åt en förträfflig måltid. De svenska och danska tjejerna har jag träffat förut. Jag åt kyckling, tydligen hade jag inte fått nog av fågel efter thanksgiving veckan... Den var förresten pestomarinerad, pesto är mums!             
Efter denna långa förträffliga måltid promenerade vi, mätta och belåtna, vidare mot Granville street, festligheternas gata. Det blev en minst sagt lyckad kväll, skojiga och lättsamma flickor, de flesta av dem iallafall. Som jag nämt tidigare, man kan inte klicka med alla, hur skulle det se ut om alla klickade med alla som Jacks rödhåriga lärare i julkalendern "När karusellerna sover" förmodligen.

Förmiddagen spenderades med Karin på Robson street där vi gjorde av med lite pengar, jag köpte bara ett läppglans och en tshirt. Bra jobbat Sofia, dukitg flicka! En chailatte köpte jag förresten också, men den räknas inte för att den är nödvändig. Nu ska jag sova, jag är trött, regnet suger musten ur mig, OCH den där fruktansvärda backen som jag tvingas springa uppför varje gång jag ska till bussen. Jag är inte van vid det här bussåkandet än, jag är inte van vid att passa busstider. Bussen går i och försig fyra gånger i timmen, men det är ändå inte roligt när man springer uppför backen och ser bussen precis passera. Jag vinkar hejdlöst och springer ungefääääär som en leopard, men busschaffisen verkar inte fatta att jag vill åka med... Godnatt!

There's more to explore,
/Sofia

Wohoo, alla gillar svenskar!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Fick ditt sms imorse. Bra! Gick ej att svara på det.

kram

2009-10-18 @ 14:20:36
Postat av: Mormor

Jättekul att du funnit nya vänner som du kan gå ut och ha kul tillsammans med.Kram

2009-10-18 @ 17:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0