L.A och snöklädda bergstoppar.

Hej mina kära vänner!

Innan jag berättar om min dag, måste jag bara berätta att, trumvirvel………… jag, och övriga familjen givetvis, åker till L.A, Santa Monica, på onsdagmorgon!!! Vi ska stanna tills nästa torsdag, så det blir halloweenfirande i staterna istället! Anledningen till spontantrippen är att Mark ska dit och jobba, spela in en reklamfilm av något slag. Wohoo säger jag, min packning kommer att vara den lättaste packningen ever, jag har nämligen bara med mig ett par shorts till Kanada. Men det ordnar sig, jag har fått låna några klänningar så jag ska nog klara mig och något får jag väl inhandla mig där.
Vi ska nog hälsa på Micheles pappa över en natt i San Diego också, samt besöka Sea World. Jag är helt uppe i varv efter nyheten och kvällens yogados, det ska bli superkul och skönt med lite sol och värme.


Dagen började med spöregn, ordagrant alltså men framåt lunchtid tittade solen fram. Idag fick jag med mig två små söta flickor hem från skolan, Lola och Vivvi. Det är ju balettdag idag, så vi åkte hem till oss och åt lite lunch innan vi kastade oss iväg till Arts Umbrella på Granville Island.


Idag när jag satt och åt frukost såg jag att första snön hade landat på Grouse Mountain och de andra lokala skidbergen. Tummen upp! Jag är jätte skidsugen, den femte december har vi vår första tripp till Whistler inbokad. Hoppas att det finns tillräckligt med snö då så att vi kan få oss några åk.


Imorgon är jag ledig, men tänkte ändå pallra mig upp för ett yogapass 06.30 eftersom jag ska träffa Karin och ”fransyskan” på kvällen. Annars ska jag inte göra något speciellt, tänkte googla lite och se om det finns något turistigt jag kan hitta på. Jag menar jag behöver ju inte ägna särskilt mycket tid åt att packa resväskan eftersom jag inte har så mycket att packa ner..höhö Skönt för mig som är den segaste genom tiderna när det kommer till packning, är jag klar en timma innan avfärd är jag nöjd...


There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Santa Monica.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Men Sofia är det sant.Ska du verkligen åka till L.A.Jag är jätteglad för din skull men avundsjukan tar allt tag imej.Du får ha det så kul.

2009-10-27 @ 15:20:47
Postat av: Elisabet

Vilket vrålgött mos att åka till L.A! Skicka mig en tanke när du är där är du snäll. Ta hand om dig goaste Sofia!



Kramar Bettan

2009-10-27 @ 16:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0