Fredagsmys och tända brasor.

Regnet har smattrat mot fönstrrutorna så gott som hela dagen här i Vancouver. Härligt med höst, jag älskar mina regnstövlar, låt regnet fortsätta falla från himlen! Sofia Beijer, Anneli och Anders förstfödda dotter, säg inte för mycket nu, om någon vecka har du nog ledsnat på regnet..! Okej, låt regnat falla med måtta, snö är också välkommet. Enda nackdelen med regnet är att man blir så fruktansvärt sömnig, det blir så dystert och dunkelt ute att man tror att det är kväll. När vi satt och åt frukost i solskensrummet, låter förövrigt som något heligt kyrkorum på svenska, sa Lola plötsligt " Tysta, jag vill höra regnet!". Vi satt och lyssnade en stund, regn är avkopplande eller ångestframkallande?!

Lola hade en hård dag idag, allt var jobbigt och hon var trött och hej och hå. Tusan, det är ju fredag sa jag till henne, veckans bästa dag, då kan man absolut inte hänga läpp! Vi åkte till Phoenix Gymnastics och klättrade runt bland alla barrar och mattor. Mja, min starkaste sida har aldrig varit gymnastik, men jag lyckades ändå förtrolla den lilla flickan med en och annan volt. Kanske inte så graciöst, men hon var imponerad höhö... Vi åkte vidare till auqatic centre och badade. Tack och lov för att barn är så glömska och för att ett besök på badhuset är världens roligaste grej!
Regnigt väder är som vi alla vet enastående mysväder, vi tände i brasan, släckte alla lampor, tände massa ljus och grillade marshmallows. Tokmysigt, så mysigt att jag nästan tuppade av. Pricken över iet eller grädden på moset för all för den som gillar det bättre, hade varit att det var familjen Beijer som satt där istället. Meeeeeeen man kan ju inte få allt, så jag får väl nöja mig med familjemedlemarna ur the Gilbertfamily och de är ju trots allt inte fy skam. Mamma, Pappa och Lina, ni behöver inte oroa er, de är inte i klass med er och sålänge jag lever kan ni inte bytas ut, ni är bäst ingen protest!

Imorgon ska jag och Karin ge oss ut på en shoppingrunda och på kvällen ska vi ut på festligheter tillsammans med lite andra au pairer av olika raser, nationaliteter alltså. Mamma är dundernervös över att jag ska ta mig hem med buss alldeles ensam mitt i natten. Hemma var det taxi som gällde, men du behöver inte vara orolig mamma. Ditt överfallsalarm ligger i min hand heeeeeela tiden, dessutom är jag så ofantligt mörkrädd att jag inte utsätter mig för läskiga situationer och om jag mot all förmodan skulle göra det springer jag igenom dem. Och det är ju ingen som vill slänga sig över en banbrytande elefant!
Det slog mig att jag kan ju faktiskt ringa dig när jag kommer hem, då lär det ju vara förmiddag hemma hos er och är du så nervös att du nästan svimmar kan du ju alltid slå en pling på 778.938.2418.

There's more to explore,
/Sofia


Det är dags för fredaaaaaaaaaaaaaaaaaagsmys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0