Granville island och flottig frukost.

Idag har det duggat sedan jag drog upp persiennen, men jag gråter inte över det. Nu fick jag ju äntligen använda mina nya regnstövlar, det är dessutom lite mysigt när det regnar. Imorses befann jag mig 09.00 på Granville island för frukostrep med Marks mamma, hennes syster Jan och Sarah vilket var Jans bästa kompis dotter som pluggar på UBC, det var supermysigt! Jag drack den godaste chailatten jag mina smaklökar någonsin känt och beställde in en bagel, till den serverades det tydligen stekt potatis, något som jag inte är särskilt sugen på klockan nio på morgonen. Varför äter alla kanadensare, amerikanare och engelsmän så flottig mat på morgonen? Vem kläckte idén om att äta bacon, korv, stekt potatis och pannkakor till frukost? Norska pannkakor serverades förresten till frukost här på Langara Ave idag, det hör dock till ovanligheterna. Familjen är healthy, här förekommer varken godis, läsk, chips eller glass. Barnen kan på sin höjd få en popsickle till efterrätt, isglass gjord på apelsinjuice.

När vi var mätta och belåtna efter frukosten, skjutsade jag de båda damerna in till downtown och strögade runt i några affärer med dem innan det var dags att hämta Lola. Jag och Lola åkte direkt till Gymnastics community, hoppade och lekte en stund bland alla studsmattor, mattor och gungor.

Ikväll är jag barnvakt, Mark och Michele skulle träffa några kompisar från Australien som var på besök, så jag sitter i vardagsrummet/köket och lyssnar på Melissa Horn. Hennes musik strömmar ur mina högtalare 24/7 för tillfället. Har ni inte upptäckt henne än är det god tid att göra det. Helt gudomliga låtar!
Imorgon är jag ledig, det blir ett yogapass, ett besök i dataaffären och förmodligen en träff med en svensk jenta. Jag känner mig hemma här i Kanada, är inte det helt galet? Kanadensarna ersätter dock inte er, de håller inte riktigt den kvalité och standard som ni gör! Jag saknar  "hemma" ibland, alla människor jag tycker så mycket om som inte finns här. Annars är Kanada ett riktigt käckt land, skulle utan tvekan kunna tänka mig att bosätta mig här. Nu tuppar säkert både mamma och pappa av, men ni kan vara lugna, jag lär inte överge Sveariket i första taget. Sverige är Sverige, lilla landet lagom som är outstanding i alla lägen, eller?! Jag menar om jag var tvungen att flytta ifrån Sverige skulle jag inte ha något emot att flytta hit, tvärtom. Kanada känns lite mer "dämpat" än grannlandet USA, lite lugnare och snällare. Luddigt förklarat, men jag hade nog inte trivts i USA, säger jag som aldrig varit där. Allt känns så överdrivet där, så upptrissat. Aja, jag avrundar där punkt.

There's more to explore,
/Sofia


Lugna och fina, flyttlasset går inte till Kanada, än............................höhö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0