Hav och strand.

Hallå där flickor och pojkar, tanter och gubbar.


När jag vaknade imorse kände jag ett enormt sug efter kött och pappas goda såser. Dom tillagar inte riktigt samma gourmetmiddagar som pappa och det saknar jag. Just idag längtade jag efter rödvinssås, det hade inte suttit fel ikväll. Istället bjöds det på ris, grönsaker och terriyakimarinerad tofue. Hallå, jag vill ha riktigt kött, inte något låtsaskött gjort på sojabönor! Jag får helt enkelt ta saken i egna händer verkar det som, matlagningen alltså. Inte för att det konstgjorda köttet smakade illa, men jag vill ha riktigt kött. Kött från en riktig gris eller ko! Vad brutalt det lät, men det är just det jag längtar efter just nu. Stackars kossan och grisen…


Dagen har varit lugn, jag har suttit tre timmar på stranden och läst om Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander. Skönt att bara ta det lugnt, imorgon blir en tuff dag för Sofia Beijer. Både Mark och Michele åker hemifrån innan barnen har vaknat, hoppas att barnen är pigga och glada och inte alltför griniga på morgonkvisten. Jag har fått tillåtelse att muta barnen med tvn, alla barn som äter upp sin frukost och klär på sig får se ett barnprogram innan skolan. Tvn tycks ha magiska krafter vilket jag tycker är mycket bra! Känns skönt att det finns något knep man kan ta till om helvetet skulle braka lös…!
Imorse ringde jag hem, saknade dem lite och då känns det alltid bättre att få prata och höra deras röster. Jag har ju varit bortrest förut, flera veckor, men jag tror att jag insett att jag inte kommer att få krama om dem förrän om tre månader och det gör att saknaden känns redan nu. Så måste det vara, men får jag bara vänja mig vid den tanken ska nog det här gå bra. Det här gör mig till en starkare människa, det som inte dödar härdar! Nya erfarenheter, upplevelser och äventyr, det vill jag inte gå miste om. Ni finns ju kvar där hemma, eller?!
Jag har förresten inte ätit en endaste liten kanelbulle idag, bad. Jag glömde helt bort att det var kanelbullensdag, kanadensarnas kanelbullar ser ändå inte ut att vara något att hänga i granen…


Nu ska jag kika på Mia & Klara vilket alltid får mig att tänka på mina kära väninnor samt mina arbetskollegor Marie och Roger i fiskdisken på Hjertberg. Varför undrar kanske några av er då. Vi brukar ägna oss åt att imitera de olika rollfigurerna i serien, lite knasigt kanske men buskul!!


There’s more to explore,
/Sofia


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får ta över matlagningen en kväll och ge dem en spännande överraskning. Ex fläskfilen i gryta, den fixar du lätt med hasselbacks potatis som du älskar. Äter de inte potatis kan du rosta grönsaker i ugnen istället. Nu är jag påväg till skolan. Kramis

2009-10-05 @ 07:51:08
Postat av: Lina

jag åt inte heller någon bulle :( men jag tänkte äta ikapp och göra Linas bulldag istället :)

2009-10-05 @ 10:43:26
Postat av: Malin

Jag har äntligen hittat din blogg, jag som höll utkik på resdagboken! :) Du verkar ha det bra Sofia! Jag fick inte heller någon kanelbulle här i Italien, de vet inte ens vad det är här, antar att det är desamma i Canada! :) Väldigt roligt att läsa hur du har det! Ha det bra!

2009-10-05 @ 15:18:08
Postat av: sooofia

Ja, mamma jag får nog göra det. Jag är väldigt sugen på dina sallader också, de gör aldrig några stora goda sallader här :(



Lina, säg till mig när den dagen inträffar så att jag också kan äta en bulle då :)



Hahah, jag tyckte att det var lite lättare med bilder och sånt hät, men just nu är datorn knas så jag kan inte ladda upp några bilder... Uselt att de inte vet vad bullar är, vi får införa det!!

2009-10-05 @ 18:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0