Höst och röda löv.

Imorses märktes det att hösten har anlänt, det var lite kyligt i luften men jag tycker att hösten är mysig! Jag älskar när löven skiftar i orange, rött och gult. Det är så mysigt att få ta på sig lite tjockare kläder eller sitta inne när mörkret faller och plöja igenom någon bra bok.

Idag har det varit full fart, från halv åtta till halv fem. Lek i Hastingspark, simning på Aquaventures och sushi på Kanube, jag har blivit ett stort fan av sushi! Det är makalöst gott. Mamma, pappa och Lina får bereda sig på sushi över jul när jag kommer hem. Ni ska allt få lära er! Jag har faktiskt tvättat lite av mina kläder idag också, här behöver man inte sortera kläder efter grader. Superenkelt och bra för mig som är nybörjare när det kommer till tvättning... Dagens "tummen-upp" var samtalet med Carro, vi träffades över skype. Japp, träffades. Det känns ju nästan som att man träffas när man kan se varandra, bättre än att prata över telefon.

Dom spelade in en film i vårt kvarter idag så det var lite svårt att ta sig fram den vägen vi brukar köra till skolan, men jag envisades med att köra den vägen hela dagen. Jag hoppades på att kanske, kanske bli filmad. Tror dock inte att jag lyckades, trots att jag körde förbi fyra gånger, jag är pinsam.

Imorgon är jag helledig, jag tänkte ta sovmorgon. Låt se om jag lyckas sova ända till klockan åtta, tror inte att det är möjligt med tanke på att jag redan är dödstrött och jag tänkte sova snart. Klockan nio imorgonbitti bär det iallafall av till yogan på Almastreet. Jag håller på att förvandlas till ett hot yoga/sushi-freak. Hjälp mig någon! Har jag gått och blivit knäpp? Nja, nej det har jag nog inte, bara lite kanske. Än så länge ser jag ut som samma gamla Sofia.

Monica, du som jobbar med barn dag ut och dag in. Har du några tips från veteranen till den oerfarne vad man kan ta till för medel om barnen vrålar och skriker? Jag vill vara förberedd inför nästa krig, har hört att tv:n ska ha magiska krafter..?! Och visst kan barn vara lika frustrerande som underbara, det fick jag känna på igår...

På fredag ska jag träffa en kanadensisk tjej, och på lördag ska jag träffa två svenska flickor. Skoj! Jag behöver träffa några i min egen ålder, några som är lite mer på min nivå..höhö

There's more to explore,
/Sofia




Kommentarer
Postat av: Elin

vad va det för film dem spelade in? coolt om du kom med ;) haha. va kul att du ska träffa svenskar, hoppas dem är trevliga så du får lite vänner där bort också, men det blir nog inga problem för dej:)

2009-10-01 @ 11:38:05
Postat av: soooofia

jag har ingen aning om vad det var för film, tror inte att jag kom med trots att jag åkte förbi flera gånger haha. det ska bli jätte trevligt faktiskt :)

2009-10-01 @ 16:18:27
Postat av: pappa

Hej gumman,

Jag blir lite orolig när du börjar hota oss med Sushi till Jul. Men om du lovar att äta lutfisk, så skall jag och Mamma testa den där råa fisken som du har blivit så förtjust i.

Puss på dig älskling.

/ Pappa

2009-10-01 @ 18:54:58
Postat av: monica

Go kväll Fia

Nu ska du få ett litet tips. Förbered med att prata om något som barnen tycker om att göra tex måla med vatten färg, bada skum bad, baka muffins mm prata om vad mysigt ni ska ha när ni blir själva utan mamma o pappa bara ni, då har de något att vänta på och du har en plan. Låt barnen bestämma inom rimliga och genomförbara gränser, skriv en lista och stryk det som ni utfört. Hoppas att detta kan hjälpa. Du är bäst! Kram IKO grabbarna hälsar

2009-10-01 @ 19:35:38
Postat av: soooofia

Pappa; lutfisk är något jag aldrig någonsin kommer att stoppa i min mun. sushi är inte bara rå fisk, min favorit är en med friterad scampi, ris, avokado och tång. så du behöver inte äta någon rå fisk ;)



Tack Monica, du är en klippa!

2009-10-01 @ 23:33:56
Postat av: elli

men sofia!! (tvärtom från vad det brukar vara) jag blir så sjukt avundsjuk när jag hör om all sushi och yoga! jag vill också bli sån!!! ;) hoppas det finns sån yoga i australien ;)

2009-10-02 @ 00:06:46
Postat av: Lina

tång... usch usch! Johanna försökte stoppa i mig sånt där när jag va i stockholm. Men icke sa nicke! :)

2009-10-02 @ 07:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0