Höstväder och film.

Nu har hösten tagit över i Vancouver, kyligare väder har äntrat staden och trädens löv börjar skifta i rött, orange och gult. Jag älskar hösten, det är så mysigt att ta på sig en tjock stickad tröja och bara luffsa runt bland de vackra löven! Var årstid har sin charm, hade inte velat leva i ständig sommarvärme..!

Kyligare väder innebär att det kanske inte är lika roligt att gå ut och leka i parken varje eftermiddag. Det resulterade i att vi, jag och Lola, åte till Aquatic centre idag för att bada i en "parent-and-tot-pool". Parent and tot, jomenvisst, jag är ju iallafall extramamma eller storasyster som Lola säger. Lola är riktigt duktig på att simma vilket är dunderskönt, då slipper jag hänga efter henne som en stingslig igel. Jag är så fascinerad över att hon kan simma, ungen är ju bara tre år och hon simmar mer än gärna UNDER vattnet. Kan inte komma ihåg att jag kunde simma när jag var tre, kunde jag det?

Ikväll har jag, Mark och Michele sett en film, Atonement. Mamma, du hade nog älskat den. Det var en sån där gammal engelsk film som du gillar. Den var mysig men tragisk, jag blev trött och somnade nästan i soffan... Imorgonbitti, redan klockan nio ska jag på kafferep med Marks mamma, hennes syster och en tjej i min ålder som studerar här. Damerna ville introducera mig inför en ny vän, alla är så hjälpsamma med att försöka hitta vänner åt mig....haha

There's more to explore,
/Sofia


Kommentarer
Postat av: Mia

Gud vad mysigt det låter! Bada och kolla på film :P Här hemma är det bara kallt och jävligt och det snöade till och med lite i skara igår!!! :O Alla vi på ridningen saknar dig! <3

2009-10-14 @ 09:23:55
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: CARROBARRO

det låter jätte mysigt och bra, som vanligt. hörde något om hawaii? du lever bra där borta:) saknar dig tuppen

2009-10-14 @ 22:28:47
Postat av: soooooooooofia

det är supermysigt, oftast iallafall när jag inte saknar allt som är "hemma". Hawaii var det planer om ja, men det sköt dom upp. Så det får bli om några månader;) Mia, jag saknar våra tisdagar på lrk, saknar att stanna och babbla efteråt, det var mys!

2009-10-15 @ 05:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0