Jericho tennis club och dubbla yogapass.

Puh, nu har jag kommit hem efter att ha avverkat mitt andra yogapass, www.mokshayogavancouver.com, för dagen. Hallå, Anneli Sara SOFIA Beijer, har du gått och blivit helknas? Nja, det gäller ju att utnyttja medlemskapet till max så att säga, att svettas i en yogasal är inga billiga grejer och jag hade inget speciellt för mig denna regniga torsdagskväll så varför inte åka iväg till yogan och svettas lite?! Det är så skönt att gå och lägga sig efteråt, till råga på allt har jag tvättat och torktumlat mina lakan också. Nytvättade lakan är heaven, finns inget bättre, grädden på moset skulle vara om mamma kunde klia mig på ryggen också...
Yogan imorses var förresten supermysig, när jag åkte iväg var det kolsvart och alldeles tyst ute, det kändes som att jag var den enda i hela Vancouver som var vaken. Så var förmodligen inte fallet, det visade sig vara fler än jag som var pigga på yoga fastän att klockan var 06.30. Skönt det, jag står gärna inte alldeles ensam med läraren och svettas, det känns pinsamt!

Idag har jag och Lola varit på playdate hemma hos hennes klasskompis Vivvi och hennes mamma Fiona. Lunch och lek, trevligt tills flickorna började bråka om en docka. Herre min skapare, hon hade ju tjugo andra dockor de kunde leka med... Då fick mamma Sofia rycka in, fredsmäklare som jag är, - We shaaaaaaaaaare, right?!
Sedan åkte jag och Lola till the club, www.jericho.ca, där övriga familjemedlemmar väntade. Vi badade ute i bubbelpoolen och därefter åt vi lite krubb, kvällsmat alltså. Det är jätte härligt att bada ute när det är alldeles grått och regnet hänger i luften!


Imorgon är det fredag och jag ska förmodligen träffa en svensk tjej, Josefin, som jag träffat en gång tidigare. Vad vi ska ta oss an är inte riktigt bestämt ännu, vi får se vart benen bär. Hm, på lördag ska jag och Karin bege oss till Capilano Suspension Bridge i North Vancouver. Det ska tydligen vara en känd turistattraktion, en låååååång hängbro över en bäck. En canyon läste jag precis att det var, så bäck var väl lite klent uttryckt, den som är nyfiken kan gå in och titta här, www.capbridge.com.

There's more to explore,
/Sofia


Capilano Suspension Bridge.


Kommentarer
Postat av: mamma

gick in och kollade in ävntyret ni ska göra på lördag. Ser fantastiskt ut Påminner när vi var i Australien Port Douglas ch gick i regn skogen. Kramis från mamma krull

2009-10-23 @ 21:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0