Lycka och skype.

Hej mina vänner!


Vancouver har varit grått idag, i alla fall vädret. Det har regnat vilket det tydligen gör en hel del här på hösten, vilken nedrans tur att jag införskaffade mig ett par regnstövlar häromdagen!  
Jag har varit ledig idag, lyckades sova till klockan sju men jag låg kvar en stund under täcket innan jag klev upp, skönt! Jag startade datorn, loggade in på skype och fick till min förtjusning se att Amanda tagit förnuftet till fånga och skaffat sig ett skypekonto. Att hon dessutom var online gjorde det hela mycket bättre, så jag pratade med Amanda och Linn, de nyblivna norskor ett bra tag. Linn läskade mig med godis, jag har inte ätit godis sedan förra tisdagen, de är alldeles för hälsosamma i den här familjen. Jag ska nog ta och köpa mig en godispåse på lördag, lördagsgodis måste man ju ha! Flickorna visade mig runt i den nya lägenheten, supermysigt verkade dom ha det! Skype är himla bra, det känns ju som att man träffar varandra, det känns inte alls som att jag sitter på andra sidan atlanten. Tummen upp för skype!


När jag slängt i mig lite frukost, vaniljyoghurt och müsli, tog jag bilen till 4th avenue och köpte mig en yogamatta. Det blev en rosa matta och en rosa väska till mattan, för det ska man tydligen ha också. Nu är det bara vattenflaskan i stål som saknas, sedan ser jag ut som alla andra kanadensare på yogan. Okej, förutom att jag kanske ser lite mer lost ut än de andra, men får jag bara gå några fler gånger kommer jag att vara yogaproffs.
Idag på yogan var det helt fullt i salen, jag var där 15 minuter för tidigt så jag gick in i salen och la mig på min matta. Jag har konstaterat att man ska göra så innan så jag tänkte att jag ska väl inte vara sämre än de andra. Det ser ju ganska proffsigt ut att ligga där innan alla andra kommer och låtsas träna på andningen. Saken var den att jag var ganska trött och värmen gjorde mig ännu tröttare, jag måste ha slumrat till för helt plötsligt kände jag en hand på axeln. Med ett ryck satte jag mig hastigt upp på mattan och möttes av alla andras blickar, alla log och läraren sa försiktigt att det var dags att starta lektionen. Hm, det kanske inte var så proffsigt och lägga sig på mattan innan i alla fall… Behöver jag ens säga att jag kände mig aningen bortgjord?! Efteråt när vi skulle duscha var det en kvinna som sa att man blir ju ganska trött av det här vädret, hon tyckte väl lite synd om den vilsna tjejen som gjort bort sig inför hela yogaklassen…


På eftermiddagen var vi och badade på tennisklubben, ute, men i poolen givetvis medans Sascha spelade tennis. Havet är för kallt. Det var mysigt att sitta i bubbelpoolen när det regnade.


Tack Monica för tipsen, du är så klok! Du kan väl sitta på min högra axel i några veckor som stöd?! Så kan du viska till mig vad jag ska göra när barnen är griniga.
Och pappa, sushi är mycket mer än rå fisk ;) Mina favoriter innehåller friterad scampi, det vet jag att du gillar! Någon lutfisk blir det dock inte för mig, aldrig att jag äter det där äckliga sladdret, inte ens på jul!!
Elli, du är för rolig! Vill du också bli ett "sushi-hot-yoga-freak"?! I Australien lär du ju kunna utöva yogan utomhus, exotisk värme+yoga=hot yoga, om det inte skulle finnas något hot yoga ställe, så kan du ju alltid lösa det på det viset... ;)


There’s more to explore,
/Sofia


Fortfarande inga bilder, men jag jobbar på att försöka lösa dataproblemet. Tyvärr har inte mina magiska datahänder infunnit sig ännu... Men när de gjort det kommer det en hel drös med bilder, var så säkra!

 


Kommentarer
Postat av: Katarina Svensson

Hej Sofia

Det låter som du har fått en väldigt bra start over there..det var skojigt att läsa om din yoga klass ett tips från en före detta instruktör. Om man somnar innan.. säj att du är så avslappnad i ditt inre att du kan somna var som helst.....då blir de imponerade ha ha.just nu är jag på jobbet kommenterar mer en annan dag. Min familj mår bra kram på dig. Katarina

2009-10-02 @ 13:54:17
Postat av: maiken (alias Gabriela) inte tvärtom.

Haha. Tror att diana har lyckats med samma sak en gång , hon somnade på avslappningen efter ett friskis pass. Eller vad det du som gjorde det?

Fast jag lär väl vinna kampen i "pinsammaste idrottssammanhang", när jag fick kramp i min ljumske och blev liggandes naken på golvet i badhuset. Haha. Tanten som fick hjälpa mig, hon lär fått men för livet.

När jag får lite pengar ska jag köpa gymkort här, hoppas att de har hotyoga. Vill också svettas lite!



PUSSSS

2009-10-02 @ 16:37:45
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jaaaaa mer skype :D det gillade vi!!!!

2009-10-02 @ 16:53:39
URL: http://detreinvandrarna.blogg.se/
Postat av: sooofia

haha skönt att höra katarina. hälsa tomas, emma och erik!



Ja, du kanske gör det trots allt, men då var vi ju så små. Jag är 19 och somnar på yogan höhö...



Mer skype åt folket!!!

2009-10-02 @ 18:50:04
Postat av: Frida Bredelius

Sofia sofia:)

läste din blogg på jobbet häromdagen, men insåg att det nog inte funkar med tanke på att jag börjar gapskratta flera gånger när jag läser om alla dina äventyr. "vad gör man, drämmer till som med stekpannan", tex.

Du skriver riktigt bra, och det är så skönt att veta att du trivs:) KRAM

2009-10-02 @ 18:50:57
Postat av: Mormor

Det var väl i alla fall tur att du inte började snarka .Hade varit lite pinsamt kanske.Om barnen är griniga kan ni ju alltid leka Pippi.De kan ju vara Lilla Gubben o Herr Nilsson och du kan ju vara Prusiluskan eller vad hon heter.Försök.

2009-10-02 @ 19:30:45
Postat av: elli

haha jaa du sofia jag har också tänkt på detta! får se hur jag löser det i australien ;)

2009-10-03 @ 11:07:31
Postat av: soooooofia

vad rar du är frida!

2009-10-04 @ 17:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0