Malibu och James Bond.

Mina damer och herrar, flickor och pojkar. Ni kan aldrig gissa vad jag har sett idag! Jag har sett James Bond, helt galet! Vi har som sagt varit i Malibu idag, vi akte dit i forvag for att Mark skulle jobba pa formiddagen. Nar vi kom fram gick vi och kopte burritos och satte oss vid en lekplats och at. Jag och Michele bestamde att vi skulle turas om att ga och kolla i affarerna, jag borjade och nar jag kom tillbaka fragade Michele om jag sett Bondfilmerna. Nja, sa jag, jag ar val inget stort fan av James Bond men nagra har jag sett. Hon viskade att han satt pa restaurangen fem meter bort och visst gjorde han det. Jag tog over Lola och fortsatte att putta fart pa gungan, med noje, sjalvaste James Bond satt ju bakom gungan! Jag fragade Lola om det var okej att jag tog ett kort pa henne, men i sjalva verket tog jag ett kort pa Bond, saaaaa klyftig ar jag! Han forstod sakert inte att et var honom jag smygfotade...! Jag lovar att slanga upp kortet p[ den gamla mannen nar jag kommer tillbaka till Vancouver nasta veckan.
Nog om James Bond, egentligen tycker jag inte ens att filmera ar bra men han kanns som nagot av en klassiker. Nar Mark jobbat klart akte vi till stranden och latade oss medan Mark surfade. Det var lite for kyligt for att bada utan vatdrakt men det var harligt att lapa lite sol och bara ta det lugnt i sanden. Jag vill lara mig att surfa, Michele berattade att hon larde sig nar hon var 30 sa an ar hoppet inte ute! Det ser ju ut att vara tokharligt!
Mark och Michele fragade om det var okej att de sprang ivag pa bio ikvall och det gick fint. Lola somnade i bilen hem sa jag behovde dessutom bara natta ett barn, jag behovde bara lasa en bok med andra ord. Nu har jag precis atit en fortrafflig hamburgare som leverarades av en trevlig herre. En sadan dar smaskig hamburgare som mamma gor sa ofantligt bra, jag ar stoppmatt!
Imorgon ar det Halloween, big day! Jag har redan sett en hel dros med barn utkladda till bade det ena och det andra. Pa dagen ska vi aka till Vencie beach och kvallen tillbringas i Hollywood hills. Pa sondagkvall aker jag, Michele, Sascha och Lola till San Diego for att halsa pa Micheles pappa och ga till Sea world.
Idag har jag funderat och kommit fram till att det vore sa fruktansvart skont om man slapp plugga vidare. Det finns sa mycket jag vill se och gora, jag vet inte hur jag ska hinna med allt. Allt kostar ju pengar ocksa, kan det inte vara gratis att resa?! Jag vill aka jorden runt, jag vill lara mig surfa i Costa Rica, jag vill hanga i en hangmatta vid nagon enslig strand pa Hawaii, jag vill rida en liten islandshast pa Island, jag vill aka till Alaska och traffa en isbjorn, jag vill aka skidor pa Nya Zeeland, jag vill dyka bland hajarna, okej fiskarna, i Australien, jag vill flyga luftballong, jag vill aka till Mexico........... Jag skulle kunna fortsatta i timmar. Finns det nagon utbilding dar man i slutandan tar examen som upptacksresande? Den skulle passa mig alldeles perfafekt!
There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia
Marks mac driver mig till vansinne, varfor kan han inte godta min styckeindelning????

Kommentarer
Postat av: monica

Fia Fia vad mycket du får vara med om, jag njuter av att läsa din blogg, det blir lite av en drog. Inte illa att få resa runt i jobbet! Vilket jobb sen då! Massor av kramar från Monica

2009-10-31 @ 08:26:48
Postat av: mamma

Var det gamle Roger du såg eller "mama mia" Piere? Kram mamma krull

2009-10-31 @ 15:53:00
Postat av: Sara

Jag pluggar på universitetet men det hindrar mig inte. Jag ska göra praktiken i Vancouver (som jag sa tidigare)och man kan välja att läsa visa terminer eller år utomlands om man vill. Du kan göra båda =)

2010-05-26 @ 16:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0