Pumpkin patch och stora bilar.

Godkväll,
Bered er på ett långt inlägg. Hoho tänker ni väl då, dina inlägg är alltid milslånga! Men idag känns det som mina fingrar glöder, det bara spritter i dem och de vill dansa över tangentbordet så vad ska jag göra. Precis vad jag också sa till mig själv, låt dem hållas för guds skull.

I eftermiddags begav vi oss mot UBC farm pumpkin patch för att välja ut några pumpor inför halloween. Alla var glada och förväntansfulla, vi hoppade in i bilen, skruvade upp den nya favortlåten, All is love från filmen "Where the wild things are", på högsta volym och brummade iväg. När vi kom fram visade det sig att det var stängt, - Okey, let's jump over the fence! hojtade Mark. Nej, vi gjorde dessvärre inte intrång på pumpkinpatchen, istället vände vi och tog en promenad i skogen. Sascha fick en idé som vi andra motvilligt gick med på, tjejerna gick åt ena hållet och killarna gick åt det andra och tanken var att vi skulle mötas på mitten. Vi traksade och traskade och traskade men ingen Mark eller Sascha i sikte. Vi kom tillbaka till bilen, väntade och väntade men ingen Sascha eller Mark i sikte. Vi tog bilen och åkte till Capers och handlade ingredienser till choclate chip cookies, körde tillbaka men fick åka hemåt. Vi tänkte att kanskekanske hade de gått hela vägen hem, men inte då. Michele fick åka tillbaka och där stod det två glada själar och väntade. Eftermiddagen har spenderats i vardagsrummet/köket med bakning, bokläsning och internetsurfande.
Ikväll bjöds det på kalkonsoppa, de satt och verkligen lovordade den där soppan som jag hade kunnat göra hundra gånger bättre själv, så fantastiskt god var den inte. De skulle behöva gå en matlagningskurs för att ärligt talat är de inga klippor på att laga mat. Men jag är inte bitter för det, man kan ju inte vara bra på allt...!

Pappa, idag har jag ändrat mig angående vilken bil jag vill ha när jag blir stor. I vår familj ställer vi nämligen varandra ibland frågan vilken våran önskebil är och jag har alltid blivit lite ifrågasatt när jag sagt att jag vill ha en volvo, gärna en volvo xc80. Men efter att ha kört en Range Rover Sport har jag alltså ändrat åsikt, man sitter som i en kungastol och den var helt fantastisk att köra. Jag hade kunnat köra i timtal, men det hade förmodligen inte Mark och Michele gillat om jag drog iväg med deras bil... Jag fastnar alltid för stora, stabila bilar, känns tryggare med en stor bil än en liten. Haha, jag är knas! Well, först får jag väl försöka luska ut vad jag vill göra av mitt liv. Jag lär ju inte ha råd med någon bil om jag fortsätter att jobba som au pair resten av mitt liv iallafall..! Men pappa, nu vet du vad jag önskar mig i 20 års present iallafall... höhö

Det slog mig precis att imorgon börjar höstlovet för min lillasyster, det lov som man sett framemot ända sedan sommarlovet tog slut och man började skolan igen. Det fick mig att längta tillbaka lite till skolan, inte läxor, prov och uppsatser, längtan efter att bara få vara i skolan och sitta i arbetslag byråns gröna soffa i studielandskapet och bara vara. De där tre åren gick alldeles för fort, men fy tusan vad roligt jag hade! Jag trivdes lika bra som bregottkon gör på den gröna sommarängen. Det känns lite jobbigt att den tiden aldrig kommer tillbaka, men samtidigt känns det så otroligt kul att man kan göra precis vad man vill. Ännu knasigare är det att jag hamnade i Vancouver, i världens näst största land Kanada. Det trodde jag aldrig den 10 juni när jag sprang ut från skolan, fri som en fågel. Man vet aldrig vart vinden bär och man vet aldrig vad som händer i framtiden så ta vara på nuet, det ska jag göra! 

I veckan ska jag lista ut vad jag ska klä ut mig till på halloween, jag och Karin ska träffa en fransyska över en fika i North Vancouver, jag ska yoga, jag ska köpa regnjackan jag aldrig köpte idag, jag ska utforska Vancouver och "jobba". Känns inte riktigt som att man jobbar, känns mer som semester, en väldigt lång sådan..!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Jag längtar efter snö!


När jag tjänar storkovan ska jag köpa den här bilen! ;)
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Kalkonsoppa!!!!!!!! Det kommer du aldrig att få hemma raring. Kram mamma krull

2009-10-26 @ 16:36:27
Postat av: Diana

haha beijan visst är stora bilar väldigt bekväma och man sitter som på en tro och ser över sin väg ;)

MEN det är ett helvete att parkera med dem... usch det är då jag saknar min lilla lilla röda .. <3



Härligt att se att du har de bra :)

och huuur kul är de inte med resan till L.A?

Själv så ska jag till ngt berg i frankrike och åka skidor, i 1 vecka, direkt efter vistelsen i sverige ... haha, jag som inte ens åker skidor ^^,

2009-10-27 @ 09:32:26
URL: http://dianakines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0