Skjorta och halsont.

Jag har haft ont i halsen idag och blev precis väldigt hemsjuk! Usch, hemlängtan är jobbigt. Jobbigt att ni är så långt borta, vill ta i er, krama er och se era ansikten. Samtidigt vill jag inget hellre än att stanna, jag trivs som fisken i fiskdisken, om de nu trivs med att ligga där bland den kalla isen, det tål ju att disskuteras...
Jag får ringa hem imorgonbitti, då brukar det kännas bättre. Man fyller liksom på med ny energi som man kan leva på i flera dagar tills nästa svacka dyker upp. Det är dock inte så farligt som det låter, hemlängtan är bara något som flyger över mig ibland men brukar försvinna lika snabbt som det dök upp. Jag blir liksom lite avundssjuk på mamma, pappa och Lina som säkert sitter tillsammans och äter middag, skrattar och har trevligt som vi alltid har, utan mig! Sofia, nu får du rycka upp dig igen, du kommer ju för sjutton hem om två månader för ett litet besök!

Wellwell, det känns redan bättre. Klart att inte mamma, pappa och Lina har trevligt och skrattar utan mig. Kan bara föreställa mig hur tråkigt de har det, surar och grymtar åt varandra dag ut och dag in. Stackars Vilma som får leva i den gråa vardagen. Annat blir det när jag kommer hem ;) Skämt å sido, jag saknar er!
Jag köpte en skjorta idag, från det ena till det andra, snacka om att tvärvända. De har så konstiga saker för sig här när man ska prova saker. Väskan skall låsas in, provhytten skall låsas upp, hej och hå! Här litar vi inte på våra kunder..! Jag köpte skivor tomma skivor också som jag tänkte lägga alla mina bilder på, när jag kom hem upptäckte jag att jag slagit till med att köpa femtio stycken. Hallå, vad ska jag med femtio tomma cdskivor till? Jag får starta utförsäljning på Langara Ave 4524, välkommen den som är i behov av tomma cdskivor!!

Det fick bli en kort update idag vad det gäller Sofias liv på andra sidan atlanten, hon är ju trots allt sjuk, halsont och hemsjuk alltså. Imorgon ska vi börja förbereda thanksgivingmiddagen som går av stapeln hemma hos oss på måndag. Spännandespännande. Godnatt mina vänner!

There's more to explore,
/Sofia





Hemskt vad liten den blev..

Nu sa datorn ifrån, sängdags sa han och vägrade lägga upp fler bilder. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: mamma

2009-10-11 @ 14:31:38
Postat av: mamma

Puss på dig gumman. Hoppas du mår bättre när du vaknar. Han en mysig thanksgiving. Kram

2009-10-11 @ 14:34:29
Postat av: Mormor

Tänker på dej.Du är säkert bättre i morgon.Kram på dej

2009-10-11 @ 19:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0