Socialkontakt och trevliga mammor.

Godkväll! (...eller godmorgon för all del!)

I eftermiddag/kväll har jag skaffat mig två nya vänner eller iallafall en. Den ena var inte riktigt my cup of tea men den andra var störtskön, Aisha, tjejen som varit barnvakt åt Sascha och Lola ibland. Okej, jag ska inte säga så mycket om den andra tjejen, jag känner ju henne egentligen inte. Men ibland, väldigt ofta, känner man direkt att det inte är den typ av människor man går ihop med. Vi hade trevligt, men ja ni förstår säkert vad jag försöker få fram. Man kan inte gilla alla helt enkelt, så är det bara. Caroline Hartung och Johanna Forsberg vet precis vad jag menar ;) Kanske är vi lite för snabba med våra bedömningar ibland... Tjejerna visade mig downtown, shoppingutbudet och en restaurang som vi åt på. Sedan tog vi bussen hem till Aisha, träffade hennes föräldrar och visades runt i det lilla huset där det förvånansvärt bodde sex personer. Sex personer i tre rummare, med kök, det är så fascinerande att se hur olika alla lever. Jag hade gått i taket om jag var tvungen att dela rum, våningssäng, garderob OCH kläder med min lillasyster! Inget illa menat mot dig Lina, jag älskar dig tusen varv runt jorden och tillbaka igen, det vet du! Men privattid? Finns det någon sådan när man har någon som ligger och flåsar en i nacken 24/7? Vad galet bra man har det, men å andra sidan mår hon säkert inte dåligt av det. Är man uppvuxen med det finns det ju inget annat och vad är egentligen materiella saker värt om man känner kärlek och lycka?!
Det var trevligt iallafall och när jag kom hem möttes jag av Mark, som kom hem över helgen, och Michele. De är så exalterade och nyfikna över allt jag gör, de bryr sig verkligen, frågar och engagerar sig. Det känns bra och får mig att inte längta hem på ett dåligt sätt. Jag känner bara en saknad, bra saknad, ingen "jag-vill-åka-hem-saknad".

Annars har dagen varit bra, jag och Lola var på lekplatsen i villaområdet och träffade en kvinna och hennes barn som jag träffat flera gånger förut i parken. Jag och Lola blev hembjudna på playdate nästa regniga dag. Wohoo, jag ska på kafferep med en desperat hemmafru! Jag var förresten i en annan park i onsdags med Lola efter att ha bestämt träff med en kvinna och hennes dotter som jag träffade på dagiset. Hm, vart är världen påväg? Vad håller på att hända med Sofia? Var inte oroliga, jag har läget under kontroll och tänker inte hamna i något "gnälla-över-i-lands-problem-träsk-över-en-kopp-kaffe". Jag gillar ju inte ens kaffe, ska jag be om saft? Jag är 19 år och föredrar saft framför kaffe... Förresten, jag använde ordet kvinna två gånger i det här stycket, jag gillar ju inte ens ordet kvinna! Vet inte varför, men tycker att det låter lite vuxet och konstigt. Nog om det, imorgon ska jag stiga upp tidigt och ta bussen till Waterfront station, har inte den blekaste aning om vart det ligger. Mark skrev ut en karta åt mig och skrev upp den buss jag skulle hoppa på. Ska nämligen möta upp två svenska tjejer där 09.30. Vi ska gå till Vancouvers aquarium och turista, det finns späckhuggare och delfiner där!! Nu blev säkert Linn Larsson avis, men det kan du ha för att du läskade mig med godis häromdagen...!

Nu ska jag sova och ladda upp inför en ny dag på canadensisk mark.

There's more to explore,
/Sofia

Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som du har fullt upp med alla diverse kvinno och barn dater där borta. Bra träning. Försök fixa datorn för vi är nyfikna på fler bilder. Kram från ett höstigt och regnigt sverige

2009-10-03 @ 13:47:21
Postat av: Mormor

Ser ut som du lever ett riktigt skönt liv.A real adventure.Gläds för din skull.

2009-10-03 @ 15:29:47
Postat av: maiken (alias Gabriela) inte tvärtom.

DELFINER & SPÄCKHUGGARE?

2009-10-03 @ 18:29:49
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: monica

Hej Loppan här kommer ett recept som är använbart. Jag har köpt alun och hushållsfärg till degen skickar med det i packetet som kommer från mor och far snart.



Ingredienser till play-doh:



3 dl salt

4 dl mjöl

2 msk alun (finns på apoteket)

3 msk olja

5 dl kokande vatten

ev. karamellfärg



Blanda de torra ingredienserna. Var försiktig med alunet.

Det irriterar huden i "torr" form så blanda degen själv.

När vattnet kokar, häll i karamellfärgen. Häll i mycket

karamellfärg så blir det lysande starkt färgad play-doh.

Häll oljan och det kokande vattnet över torrvarorna.

Blanda tills degen blivit smidig.Förvara den i plastpåse så har ni roligt med den länge. Den är härligast när den är varm ocg ny gjord, Kram Monica

2009-10-03 @ 19:20:24
Postat av: monica

Loppan det är kanelbullensdag i morgon 4/10 ett litet tips från ett Regnigt Sverige Kram Monica

2009-10-03 @ 19:27:36
Postat av: CARROBARRO

ALUN finns på mitt apotek beijer:D:D

2009-10-03 @ 23:55:11
Postat av: CARROBARRO

Och du...Jag vet precis vad du menar. haha..Man kan inte älska alla. men Gud vet att vi har försökt:D

2009-10-03 @ 23:57:07
Postat av: sooooooofia

tack monica!



haha, jag hoppas att han är mycket väl medveten om det för som vi har försökt!!

2009-10-04 @ 06:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0