Starbucks och downtown.

Dagen har till största delen spenderats inne i city, downtown. Redan halv tio klättrade jag upp till bussen, ordagrant klättrade. Vägen till bussen är bara tre block bort, men backen är brant! Ojojoj, det är renarama träningspasset och till råga på allt fick jag springa dit för att hinna med bussen. Det är ju jobbigt att behöva vänta 10 minuter på nästa buss... När jag var mitt i racet mot bussen var det någon som ropade "Hi Sofia", jag tvärstannade och vände mig om. Damen som ropade var en farmor jag träffade på lekplatsen dagen innan, jag har träffat henne en gång och hon hejjar på mig vid mitt namn. Alla är så trevliga här, tänk om vi kunde göra så hemma i Sverige!

När jag var framme gick jag och köpte mig en tröja och en skidtidning, förresten mamma och pappa, när min åka-skidor-tidning kommer skulle jag vara ytterst tacksam om ni ville sända den till Kanada.
När jag var klar med mina inköp begav jag mig mot Waterfront station där jag skulle möta upp Karin, jag väntade och väntade men ingen Karin i sikte. Till slut kom det en vilsen tjej vilket visade sig vara Karin, hon hade stått och väntat vid en annan ingång. Så vi hade stått och väntat helt på olika ställen, så knasigt det kan bli! Hon är förresten från LiNköping, lustigt!
Vi gick mot Robsonstreet och tjattrade på om allt mellan himmel och jord, mycket trevlig tjej! Tillslut blev vi hungriga och stannade till på Starbucks för en pesto-mozzarella-tomat-macka och juice, iallafall för mig som inte lärt mig dricka kaffe än... Klockan två var hon tvungen att ta Sea bus tillbaka till North vancouver för att hämta sina flickor från skolan och jag gick och kikade lite i några affärer innan jag tog bussen tillbaka till Langara Ave. Hemma möttes jag av fullt hus, Sascha hade överskottsenergi så vi gick till lekplatsen och sprang av oss lite.

Jag pratade med min familj hemma i Sverige imorses, pappa frågade "Du skrev om några kanadagäss i överskriften igår, men jag kunde inte hitta något om några kanadagäss.." Jag glömde bort att skriva om dem, skulle egentligen bara skriva att det finns en himlans massa gäss och att de som invaderar våran gräsmatta vid vattnet i stugan inte är något att jämföra med antalet som var vid lekplatsen igår. Pappa, du hade velat ta fram bössan.. haha Huh, det var kanadabajs över allt, eller gässbajs rättare sagt. Alla barnen jagade dem, HA! Jag hejjade på, "skräm dom, det är helt ååååååkej!".

Imorgonkväll ska jag som sagt till Richmond för att träffa några svenska och danska aupairer, bland annat Karin. Hm, det får nog bli till att prata engelska, danska låter som en enda stor mannagrynsgröt i mina öron.   

There's more to explore,
/Sofia

Hej och hå, vad händer? Datorn har precis som jag tagist sig i kragen, utan att jag ens behövde ta honom till sjukan! En eoge till Bertil, som jag precis namngav honom, han är värd ett namn. Äntligen har han förstått att det lönar sig att samarbeta!! Till att börja med blir det några bilder på huset jag bor i. Imorgon kommer mera bilder, nu ska jag sova, eller iallafall läsa lite om mina vänner Lisbeth och Mikael.


Tv-rummet









Vardagsrum/Kök




Mitt söndagsfördriv.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hejsna! du verkar ju trivas! vad fint huset är!

Hur är ungarna?

kram mia

2009-10-08 @ 09:14:16
Postat av: Lina

jag tycker allt att huset ser lite stelt ut. du får ta och pimpa upp det lite :D

2009-10-08 @ 21:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0