Thanksgiving och kalkon.

Nu är thanksgiving över och det verkar bli till att äta kalkon resten av veckan, de måste ha beställt största kalkonen i hela Vancouver..! Middagen smakade fantastiskt bra, absolut inget att klaga på. Vi har lagat mat hela dagen, klockan två kom gästerna, Nana Val och hennes syster, Jajee och Chris, vi var inte så många men det var mysigt.

Vi har en gratitudestone som vi använder ibland innan vi ska äta för att säga vad man är tacksam för här i livet. Den skulle givetvis användas idag på thanksgiving. Lola tre år fick stenen, väntade tills alla var tysta och sa - "I'm greatful for my big family, Mama, Dada, Sofia and my bigbrother Sascha, I'm greatful for Nana and Jajee aaaand I'm greatful for all love we have in our family and all the princessdresses I have!" och skickade vidare stenen. Jag blev tårögd, hur kan något så fint komma ur en treårings mun? Hon hade verkligen tänkt till, barn är underbara, för det mesta..!
Som sagt, en mycket mysig dag, kul att få uppleva andra länders traditioner. 

Ska försöka korta ner inläggen något, stackars er som måste läsa mina miiiiiiiiiiiiiiiiiilslånga inlägg! Imorgon är det tillbaka till vardagen igen, min hals och huvudvärk är borta så nu blir det yoga igen :)

There's more to explore,
/Sofia

Mark tog lite bilder som jag tänkte snika åt mig, men han har gått och lagt sig nu så jag kanske slänger upp dom imorgon.



Usch, vilka fulingar!


Kommentarer
Postat av: din linn

ja gillar dina inlägg oavsett hur långa dom är! ja vill komma till dej, verkar så jävla mysigt!!! misss

2009-10-13 @ 22:55:52
Postat av: SOOOOOOFIA

Linn Larsson, du är välkommen! Skulle vara superdupermega mysigt!!!! love you!

2009-10-14 @ 02:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0