Trötta ögon och mätt mage.

Fy tusan vad trött jag är, jag ser nästan i kors! Idag var jag uppe med tuppen, tror till och med att jag hann upp före honom. Klockan sex klev jag upp, ville inte att barnen skulle vakna upp ensamma, det skulle säkert frambringa min stora fasa. Skrik och gråt alltså. Det hela gick bra, över förväntan. Förresten det gick inte bra, det gick som smör, klockrent! Jag är såååå nöjd. Man får sådant självförtroende när man känner att man behärskar situationen, efter förra veckans "skrik-och-gråt-attack" som varade under tjugo minuter känns det som att jag klarar vad som helst. Good job Sofia!

När jag kom hem från dagis försåg jag mig med en promenad, det var jag värd. Vädret är strålande, jag säger det om och om igen. Men jag kan inte fatta att det är oktober och så fantastiskt härligt väder, det brukar regna en himlans massa såhär års. Alla är toppenglada över vädret! Man blir så mycket piggare och gladare när solen tittar fram! Klockan kvart i tolv var det dags att hämta Lola, måndagar är det balett på schemat och det betyder att jag får med mig ännu en sockersöt liten tjej i bilen, Vivvi. De dansar ihop och tycker att det är så roligt att luncha och leka tillsammans. På vägen hem kissade Lola i bilen, i bilstolen. Det upptäckte jag dock inte förrän vi åkte iväg till baletten efter lunch då Vivvi satte sig i Lolas bilstol, men det var absolut inte Lola som hade kissat i stolen. Nejnej, det var Pinkbellie som hade varit i farten igen, hennes påhittade kompis från Costa Rica. Hon är en riktig buse den där Pinkbellie. Hm, vad gör jag? Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.... Sofia löser det mesta och vi kom fram pigga och glada till Granville Island. Efter att flickorna dansat, lekte vi i parken fram tills dess att det var dags att hämta Sascha i skolan.

Min introducturyweek på yogastället jag gick till förra veckan tog slut igår och Michele tyckte att jag skulle prova en studio till för att jämföra innan jag stadgar mig. Idag testade jag alltså en ny, fortfarande hot yoga men något som kallas bikramyoga den här gången istället för mokshayoga. Jag har inte den blekaste aning om vad skillnaden är men lite sklide dem åt. Var den andra hotyoga så var den här hothothotyoga, jag trodde att jag skulle tuppa av där inne. Svetten dröp från hela kroppen, droppar av svett rann längs hela kroppen. När det nästan började svartna för ögonen tänkte jag fly den tropiska hettan, men tog mig i kragen då läraren sa att "era kroppar klarar bra mycket mer värme än så här". Sofia, du kan ju för sjutton inte ge upp när du är halvvägs i mål! Efter att man pinat sig igenom det 90 minuter långa passet, duschat och kommit hem känner an sig som en helt ny människa. Helt galet vad ren och frisk man känner sig, det är väl värt pinan, for sure!
Jag tyckte bättre om det andra stället, där var värmen tillräcklig, 33 grader. Den värmen kunde jag stå ut med, idag var det hutlöst varmt! Men jag får väl gå den här veckan trots hettan, jag har ju trots allt betalat en liten summa så jag får väl utnyttja det...

Nu ska jag sova, imorgon har jag sovmorgon. Skööööööööönt! På onsdag är jag ledig och då SKA jag fixa datorn. Jag SKA, inga men Sofia Beijer. Nu fixar du datorn, punkt slut!!
Vad gullig du är Anneli, jag ser verkligen framemot paketet. Som sagt, jag ska vaka över brevlådan, dag och natt tills dess att det dimper ner. Mamma, du har väl postat det idag?!

There's more to explore,
/Sofia

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, mamma har postat det idag, jag skickade också med en liten grej (:

2009-10-06 @ 15:08:40
Postat av: mamma

Bekräftar det Lina säger. Paketet är nu på väg till Canada. Det skulle ta mellan 5-7 dagar. Puss

2009-10-06 @ 16:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0