Tvättbjörnar och cykeltur.

Idag gav jag mig ut på en fyra timmars lång cykeltur, mitt mål var att cykla till Stanley Park som är en stooooooooor park nästan mitt i stan. Jag cyklade runt hela parken vilket tog ca 1 ½ timma samtidigt som jag njöt av den vackra utsikten. Jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen; Vancouver är makalöst vackert! På min färd runt den stora parken såg jag tvättbjörnar, jag kastade mig av cykeln, upp med kameran och knäppte några kort. Turist, javisst!

Imorses pratade jag både med mamma, pappa och Amanda. Tre guldklimpar på en dag, kan det bli så mycket bättre? Det var välbehövligt efter gårdagens släng hemlängtan. Och imorgon väntar ett samtal med Caroline, jag är lycklig! 

Pappa, vad gillar du den här längden på inläggen? Lagom långt? Inget paket kom idag heller förresten, jag börjar nästan tro att det är någon annan som nallat det! Vänta bara tills jag får tag i den busen...!

There's more to explore,
/Sofia


Det stora skogsområdet var mitt mål, Stanley Park.


Lions Gate Bridge över till North Vancouver.


Racoon, visst är han söt?!


Jag och min cykel, samt lite föda på pakethållaren.




Kommentarer
Postat av: mamma

Mer långa inlägg. Det gillar jag. Äntligen ett kort på dig. Mer av det. Kram mamma

2009-10-20 @ 06:30:00
Postat av: Mormor

Kul att se lite bilder särskilt dej på cykeln.Saknar dej.

2009-10-20 @ 15:38:17
Postat av: catalina

Hej!

Jag heter Catalina och hamnade på din blogg för att jag sökte på Vancouver. Jag har precis kommit på att jag vill flytta dit när jag pluggat färdigt om 2 år så jag blev jätteglad att hitta din blogg som kanske kan ge mej en hint om hur det är där. Mest av allt vill jag veta om det är pendlingsavstånd till Whistler eller nått annat berg där min pojkvän kunde jobba som skidlärare.Hoppas du har det bra och inte längtar hem för mycket..det regnar å blåser bara här ändå=)MVH Catalina

2009-10-20 @ 16:53:17
URL: http://catalinaiume.wordpress.com
Postat av: Rasmus Johansson

Hej var tvungen att kolla in din blogg! Ser ju helt sjukt fint ut och tvättbjörnar borde finnas i Sverige roligare djur får man ju leta efter! Hoppas resten av vistelsen blir bra ha de toppen!

2009-10-21 @ 17:59:51
URL: http://rasmusjohansson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0