Yalepark och Bourne.

Hej mina vänner!

Dagen har bjudit på ytterligare solsken men nästa vecka sägs det att regnet äntrar Canada, hm det vill jag inte tro på..! Jag var barnvakt några timmar idag, vi begav oss till Yalepark i Yaletown för några timmars lek. När jag stod och puttade Lolas gunga kom det fram en kvinna som bara var tvungen att berätta för mig att Sascha var såååååååååå bedårande och såååååååååå artig och trevlig, den sonen kan du vara stolt över. Hallå, Sascha är 5 år, jag är 19 år och absolut inte hans mamma! Usch, hon tyckte säkert synd om den stackars pojken som hade en så ung mamma och var tvungen att berätta för den unga mamman hur lyckligt lottad hon var som hade en så fin pojke för att hon skulle uppskatta honom lite mer. Aja, sånt som händer...

När Mark och Michele yogat färdigt åkte vi till ett italienskt café och åt brunch, mums. Sedan åkte vi och hämtade kalkonen, hu, den är stor, tung och ser äcklig ut! Jag har iallafall gjort klart för dem att jag då rakt inte tänker vara in charge av kalkonen! Aldrig livet att jag gräver i den där fågeln, mardrömmen vore ju att det slutar som det gör för Mr. Bean. Ni vet när han har tappat något i kalkonen och stoppar in hela huvudet för att leta rätt på det han tappat bort, äckligt att springa runt med en kalkon på huvudet! Oddsen att det skulle hända mig är väl ganska små, men man vet ju aldrig. Därför är det säkrast att jag håller mig till något annat.

Efter middagen idag såg vi en film, eller en film ur en liten serie Bourne tror jag den hette. Intense var bara förnamnet och action var troligen efternamnet, hej och hå vilken film. Den var bra, jag brukar inte vara så förtjust i den sortens filmer, Wallander och Beck brukar passa mig bättre även om de oftast är så spännande och läskiga att jag nästan skiter i byxan. Som sagt, den var bra men väldigt tatatatata, det hände grejer hela tiden och givetvis var huvudpersonen en jäkel till att överleva både det ena och det andra. Det finns nog ingen människa på denna jord som skulle kunna somna till det, inte ens du Carro ;)

Imorgon är det thanksgivingmiddag, jag ska ta några bilder som jag kan slänga upp här när festen är över.

There's more to explore,
/Sofia

Förresten, jag såg förut idag på Whistlers väderprognos att det skulle snöa i veckan. Mera snö på bergstopparna, snart blir det skidåkning! Iallafall inom en snar framtid, 1 ½ månad :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0