Biltvätt och hemmafruar.

Trots att jag är ledig är mina dagar fullspäckade. Är det någon mer ur ledighetskommitén som känner igen sig? Som jag berättat i tidigare inlägg har mamma och pappa gett mig anställning som hemmafru, ett lugnt och skönt yrke kan tyckas. Idag stod biltvätt av BÅDA bilarna på schemat. Stackars Sofia som var tvungen att åka ända till OKQ8 två gånger och köra in bilen i tvätthallen. Nej, det är inte ett dugg synd om mig egentligen..! Eller lite, en gnutta iallafall..?


Som belöning fick jag träffa min andra hemmafru kompis Amanda och min hårt studerande vänninna Caroline över en fika och strötittande inne i stan. Vi konstaterade, som så många andra gånger, att Lidköpings shoppingutbud är uslare än den uslaste tv-reklam!! Lidköping har hamnat i träsket, behöver ryckas upp och förändras. Iallafall behöver jag lite förändring.

På tal om förändring, idag är det en vecka kvar. Om en vecka befinner jag mig någon helt annanstans, på en helt annan kontinent. Om en vecka är jag i Vancouver hos en helt främmande familj. Jo visst, jag har pratat med dem över telefon. Men ändå, jösses!! Tänk om jag får världens blackout och inte kan prata ett ord engelska, vad gör jag då? Pladdrar på med min västgötska svenska oerhört härliga stämma, eller? Jag tar med mig den engelska ordboken, det blir nog säkrast så..! Sofia lilla vän, det löser sig, det gör det alltid!

There's more to explore,
/Sofia



Mitt tidsfördriv, eller snarare lyckopiller, för dagen, Caroline och Amanda.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hoho, hihi, Ulrika ser för skojig ut på den här bilden!

2009-09-17 @ 20:46:33
URL: http://sambomedkerstin.blogg.se/
Postat av: CARROBARRO

jag tycker så mycket om er!!!!!!!!!

2009-09-17 @ 23:44:52
Postat av: CARROBARRO

jag tycker så mycket om er!!!!!!!!!

2009-09-17 @ 23:45:28
Postat av: sooooooooofia

hon ser måttligt road ut över att få vara med på bild..! hahah



jag älskar er!

2009-09-18 @ 08:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0