Krångliga datorer och knasiga uppkopplingar.

Godmorgon,
Anledningen till att det inte blev något inlägg igår var den att min dator bestämde sig för att vara dum och krånglig Den vägrade att gå ut på internet, jag satt i en timma och försökte lösa problemet. Hade jag varit rik hade jag hoppat på datorn och därefter kastat ut den genom fönstret!! Så arg var jag, men eftersom jag inte är särskilt rik la jag ner den försiktigt på golvet, släckte lampan och somnade. När jag vaknade idag satte jag igång den igen och försökte förgäves göra något åt den stackars kraken. Men utan reslutat, jag gick upp och åt frukost istället, svenska pannkakor. Mums, sen ringde jag mamma och pappa och surade över att datorn var helt paj. Ett mirakel måste ha skett för att nu funkar den igen!

Igår var vi i en park, Yalepark, hela dagen. Vi lekte, åt pizza och flög med drakar. Jag gick några gator upp och ned för att bekanta mig med staden men bestämde mig för att gå tillbaka till parken, jag kände mig lite vilsen. En turistkarta kanske skulle behövas?! Vi kom hem så sent från parken att vi bestämde oss för att beställa hem sushin istället för att sitta på restaurangen, barnen behövde sova. Sushin dukades upp och jag fick insturktioner om hur man skulle bära sig åt. Jag försökte tappert att äta med pinnarna, dom skrattade lite åt mig och Mark plockade fram "barnpinnarna", höhö. Det smakade riktigt bra och var godare än vad jag förväntat mig!! Jag åt till och med råa bitar av tonfisk och lax, det trodde ni aldrig va?!

Vi pratade lite om högtider och de undrade om det inföll någon svensk högtid snart som vi kunde fira. Men jag kunde inte riktigt komma på någon förutom Lucia så vi ska fira midfall istället för midsommar.

Jag uppdaterar ikväll, om datorn inte strejkar vill säga...

There's more to explore,
/Sofia


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att du är på banan igen så att vi kan följa vad som händer.

2009-09-27 @ 20:04:19
Postat av: Maiken, alias Gabriela. Inte tvärtom.

Som jag har tjatat på att du ska prova sushi! Prova den vegetariska om du äter det någon mer gång, den kan rekommenderas varmt! Förlåt att jag varit lite dålig på att höra av mig, men vårt internet har krånglat. Sedan har jag haft fullt upp, fick trillingar i sims häromdagen.

Men som du ser har jag skaffat mig en ny blogg, så nu kan du få följa mitt liv också. Låter bra va?!

Ha det bra älskade vän!

2009-09-27 @ 20:29:28
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: Elin

Ni får fira kanelbullens dag på söndag ;)

2009-09-28 @ 11:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0