Lek och spagetti.

Oh, vilken härlig dag. Min favorit av Ted Gärdestad, låten kan sammanfatta dagen som varit. Den har varit härlig! Man kan inte tro att det är slutet av september med tanke på hur varm och skönt det är. Men jag klagar inte, vädret får gärna fortsätta i den här stilen. 

Jag vaknade 06.10 idag trots att jag gick och la mig ganska sent, jag vaknar och kan inte somna om. Hemma har jag inte vaknat klockan sex sedan jag gick i skolan.. Det är ju å andra sidan en bra vana så varför försöka bli av med den, enda nackdelen är dock att man blir så mycket tröttare på kvällen. Jag såg precis en film, Little miss sunshine, och höll på att somna i slutet. Ögonen protesterade och ville blunda, men jag gav mig inte och nu känner jag mig lite piggare.

Eftersom jag vaknade så tidigt följde jag med Mark och lämnade Sascha och Lola på dagis. Idag cyklade vi, det tog sin lilla tid, det finns ju så mycket spännande saker att titta på överallt... När vi kom fram till dagiset ville barnen åka till ett café och dricka varm choklad, så blev det och sedan lämnade jag dem på dagis för att Mark skulle sitta kvar och jobba. Jag dammsög faktiskt hela huset när jag kom hem, frivilligt, det ni! Varför är det så mycket roligare att städa hemma hos någon annan? Imorgon ska jag försöka mig på att tvätta, behöver ha lite rena träningskläder.

Klockan 11.20 begav jag mig för att hämta lilla Lola, även om det bara tar fem minuter med bil och de slutar 11.45. Jag ville vara helt säker på att vara där i tid och räknade med att köra fel. Vilket jag gjorde, men jag upptäckte det med en gång och åkte in på en annan gata för att vända. Jag blev tvungen att backa och visste inte hur jag skulle lägga i backen, det gick inte! Vilken tur att det lutade något och jag kunde rulla, sakta men säkert bakåt...! Väl på dagiset visste jag inte riktigt hur jag skulle bete mig, alla föräldrar står utanför och väntar, sedan öppnar lärarna dörren och man får ställa sig i kö för att hämta sitt barn. Jag har bara suttit i bilen när vi hämtat tidigare, men jag följde efter de andra föräldarna som en vilsen hund och det märktes förhoppningsvis inte att jag var halvt lost. Även idag läste jag om Pippi Långstrump, att de inte får nog efter att ha hört den flera gånger innan. Små barn har minne som en häst..! Vi gick till stranden och lekte att vi var sakletare precis som Pippi gjorde i boken, byggde sandslott, målade i sanden samt låtsades vara mermaids. Ett besök på lekplatsen hanns med också, hela fyra timmar var vi ute och lekte, skoj. Oerhört påfrestande arbete...höhö

Imorgon är jag hel ledig, hm vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag får väl ge mig ut och se mig om i staden eller följa med familjen på något. Den som lever får se. Just det, jag har kanske fått en vän (haha) eller en tjej som ska visa mig runt iallafall, Aisha. En tjej som suttit barnvakt åt barnen tidigare, hon verkar trevlig. Men henne ska jag inte träffa förrän nästa vecka, hon hade en "pretty jam packed" helg. Är man upptagen då?

På kvällen ska vi till en sushirestaurang, de älskar sushi och blev helt till sig när jag sa att jag aldrig testat så imorgon ska jag intoduceras till sushi. Det är nog något man antingen älskar eller hatar, men jag vill tycka om sushi så jag ska göra ett tappert försök. Det ser ju så smaskigt ut! Jag uppdaterar imorgon om vad jag tyckte om den råa fisken..

There's more to explore,
/Sofia

          






Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Sushi !!! Det vore kul att vara på plats och se detta skådespel. Du är väl en av de sista som skulle testa rå fisk, trodde vi. Lycka till !!

Vi älskar dig gumman

/ Mamma & Pappa

2009-09-26 @ 08:50:08
Postat av: Syster Yster!

du skulle aldrig provat det hemma :D <3

2009-09-26 @ 11:47:24
Postat av: CARRIBARRO

Kom INTE hem i jul och tyck om sushi! Det säger jag dig bara;) puss pluttan

2009-09-26 @ 13:56:43
Postat av: Mormor

Jag skulle vilja var hos dej och se hur härligt du har det.Lycka till med sushin

2009-09-27 @ 17:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0