Lisbeth Salander och Spotify.

Jag har kommit underfund med att söndagar inte längre bringar den där "söndagsångesten" som de gjorde då man gick i skolan. Det är oerhört skönt att slippa känna "jag borde plugga, jag borde skriva den där uppsatsen..." Man kan helt enkelt göra vad man vill, inte ett dyft. 

Tycker jag förresten att det är så skönt egentligen? Eller försöker jag bara intala mig själv att det är otroligt skönt att vara arbetslös och inte ha någon vardag?

Förresten är jag inte arbetslös när jag tänker efter, jag är mellan två jobb som det så fint heter och just nu är jag ledig. Skönt tänker ni då, men mamma håller mig sysselsatt med både det ena och det andra. Numera kan jag skriva både hemmafru och trädgårdsmästare vid mina meriter på mitt cv, tack mamma!

För att svara på ovanstående frågor kan jag säga att det är ganska skönt att vara ledig, förutsatt att det inte är på obestämd tid. Med tanke på att jag inte är ensam om att vara arbetslös finns det alltid någon ledig själ som man kan hitta på något galet med. Vi kan enkelt dra slutsatsen att livet som arbetslös/arbetssökande/mellan-två-jobb/ordförande-i-ledighetskommitén inte är helt fel. Livet är härligt!

There's more to explore,
/Sofia


Tänk om man kunde spendera hela livet såhär. Det skulle jag inte tacka nej till...


Kommentarer
Postat av: Amandooooooooo

åååhh griiiis! tänk va fint vi hade det i griiiiiis!! Men livet mellan två jobb funkar ju det med! ett tag...

2009-09-13 @ 22:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0