Playground och swimminglesson.

Puh, nu känner jag av tidsskillnaden i mina ögon. Ögonen vill sova, men jag vill vara vaken lite till annars vaknar jag så nedrans tidigt imorgon...

Vädret idag har varit makalöst skönt trots att det var första dagen av höst igår. Det märks inte! När Lola kom hem från dagis åt vi lunch, sandwich med jordnötssmör och honung skulle den lilla flickan ha. Hm, lunch? Det tål att disskuteras... Jag var inte hungrig så jag tog mig en banan. Efter lunchen lekte vi lite, jag läste Angelina Ballerina tre gånger för Lola. Hon älskar allt som har med rosa, balett och prinssesor att göra, en riktig flickaflicka.

Vi åkte sedan in till stan för att skaffa ett nytt simkort åt mig, mamma och pappa och alla andra, mitt nya nummer är 778.938.2418. Vi åt en glass och åkte till en park precis vid stranden där vi lekte på en lekplats. Kvart i fyra var det dags att hämta Sascha i skolan och åka direkt till simskolan. Barnen har gått i simskolan sedan de var 6 månader, riktigt duktiga i vattnet är dom. Jag kunde inte simma under vattnet när jag var tre... Eller kunde jag det mamma?

Till kvällsmat hade Mark lagat en pastarätt, supergott. Det serverades även parmesanost, och det tycker jag är fantastiskt gott. Med på middagen var barnens farmor, en riktigt trevlig prick! Efter middagen var Sascha och Lola lovade att gå till lekplatsen en halvtimma med mig. Alla är så trevliga, hälsar, presenterar sig och pratar fast de inte har den blekaste aning om vem jag är. Varför gör vi inte så i Sverige?

Förresten, upptäckte en minst sagt lustig grej när vi var ute med bilen förut. Jag har svaret på varför amerikanare är så fruktansvärt feta och överviktiga! Vad jag upptäckte var en "drive-in-bank", man körde fram bilen till uttagsautomaten, tog ut pengar och körde vidare. Jag frågade om det fanns många, men var inte så jätte vanliga, däremot var de väldigt vanliga i USA, därav fetman menar jag! höhö Jag glömde kameran hemma så jag får ta några bilder imorgon istället :)

Jag har sovmorgon imorgon också, så jag tänker utforska strandpromenaden åt vänster istället för höger som jag gjorde idag. Mamma, jag är lycklig för att jag har er! Utan er hade jag aldrig gett mig ut på det här alldeles ensam.

There's more to explore,
/Sofia


Kommentarer
Postat av: monica





Hej Loppan! Vad skönt att veta att du har det så bra.Vilken härlig familj som tar hand om dig på bästa sätt. Kram Monica

2009-09-24 @ 08:26:23
Postat av: CARROBARRO

PARMESANOST, Beijer is in heaven:D

2009-09-24 @ 08:29:01
Postat av: mamma,mormor,carina,barbro

Hej gumman! Här sitter vi hos Barbro hela lilla gänget och myser och tittar på din blogg.Vi ser hur mysigt du har det och vi saknar dig men njuter av att se hur bra du har det fast vi skulle också vilja vara där. Kram från oss.

2009-09-24 @ 20:03:29
Postat av: Lina

Här får du en kärleksfull hälsning ifrån din syster :D <3

2009-09-24 @ 21:16:29
Postat av: Diana - ifrån Schweiz

tack beijan, de värmde för stödet :)

Vart en tuff kväll för mig, det var värre än vad jag trodde. levnadstandarden är högre än vad jag trodde,

självrisk på 1500 kr i sverige, är inget om man jämför med 7000 i schweiz ..

gånger två dessutom (!!!)

Och på toppen av detta avslutades kvällen med ännu en fortkörningsböter..



hur fan lyckas jag ?!

Så för första gången har jag storlipat .. fy fasen.

(familjen är jätte snäll, betala båda bötrarna och vi ska se vad slutsumman av skadorna hamnar på. de ska betala större delen, men de känns ändå pissesurt ..)

Härligt att du har de bra iaf :)

Kör försiktigt min vän <3

2009-09-24 @ 22:48:47
URL: http://dianakines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0