Regn och yoga.

Puh, kvällen har varit en pers eller 20 minuter av kvällen. Michele skulle åka iväg på ett möte och jag skulle ta hand om barnen, vilket brukar gå finnemang. Men just ikväll var dom trötta, griniga och mammiga. Lola skrek redan när Michele lämnade huset, vilket i sin tur ledde till att Sascha började gråta. Till slut skrek dom hejdlöst efter mamma, vad gör man? Drämmer till dom med stekpannan? Just de minutrarna längtade jag efter mamma och pappa. Det var dagens pers, jag har aldrig varit med om något liknande. Jag kände mig så hjälplös, det fanns ingen hejd på deras gråt och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Tjugo minuter skrek dom och det var nätt och jämnt att jag började gråta. Men då fick jag ta mig i kragen säga jag till mig själv, "Nej du Sofia, nu får du rycka upp dig! Ta ett djupt andetag, det här fixar du lätt som en plätt!". Och visst gjorde jag det, efteråt var jag lite skärrad men barnen agerade precis som att inget hade hänt, what? Barn, är dom inte underbara..?
Till råga på allt har regnet bara öst ner idag och jag införskaffade mig ett par nya regnstövlar. Nu är jag redo för hösten!

Nog om det, det varade ju bara tjugo minuter av dagen, ingenting. Jag har varit här en vecka nu förresten, tiden går fort. Än så länge längtar jag inte hem, känner bara en saknad, bra saknad om ni förstår vad jag menar.
Jag har varit på yoga ikväll igen och jag svettades som en gris precis som igår. Det känns superskönt efteråt, man känner sig så ren.

Imorgon ska jag hämta/lämna barnen, leka och åka till simskolan. Fullspäckad dag. Och Caroline, vår date blev lite åsidosatt idag. Det kom en gubbe från en alarmcentral som skulle installera alarm i huset 10.50, han skulle kommit 09.00 men du vet ju hur dom är... Han skulle ha kaffe och hej och hå. Sedan blev jag tvungen att åka illa kvickt till skolan och hämta Lola. Ska vi bestämma en ny träff?!

På torsdag är jag ledig, då tänkte jag åka med min dator någonstans och be om hjälp! Han är fortfarande dum, de enda internetsidorna han inte blockerar mig ifrån är den här och hotmail. Gah, jag skulle behöva magiska händer, händer som har känsla för datorer. Nu ska jag sova, det är en dag imorgon också. Godnatt! (Godmorgon...!)

There's more to explore,
/Sofia 

Kommentarer
Postat av: monica

kram på dig

2009-09-30 @ 08:01:03
Postat av: CARROBARRO

ja vi får allt ta och boka en ny tid. jag VÄNTADE på dig :O haha nej det ör ingen fara, alarmgubbar måste man ta hand om annars kanske han ser till så att rånarna kommer in i huset..INTE bra. haha vi bokar en nytid i veckan raring. puss och kläm

2009-09-30 @ 09:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0